Zawód groomer – wymagania sanitarne

dog-bath-682169_1920

Dobrze wentylowane i oświetlone pomieszczenia, z dostępem do wody i instalacji kanalizacyjnej, czyste i ergonomiczne narzędzia oraz meble – to tylko niektóre wymagania, jakie powinien spełniać salon fryzjerski dla psów. Otwierając zakład groomerski należy brać pod uwagę ogólne przepisy sanitarne obowiązujące salony fryzjerskie przeznaczone dla ludzi.

Wymagania sanitarne dotyczące salonu fryzjerskiego zostały bardzo dokładnie określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz.U. z 2004 r. numer 31 pod pozycją 273).

Zgodnie z przepisami:

  • pomieszczenia w zakładzie, w których są świadczone usługi, powinny mieć powierzchnię umożliwiającą takie rozmieszczenie, zainstalowanie i użytkowanie urządzeń i sprzętu, które zapewni właściwe świadczenie usług;
  • ściany przy umywalkach i zlewach powinny być pokryte do wysokości co najmniej 1,6 m nienasiąkliwym, łatwo zmywalnym i odpornym na działanie wilgoci oraz środków chemicznych materiałem;
  • zakład powinien być przyłączony do instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej lub korzystać z własnego ujęcia wody. Do salonu należy doprowadzić ciepłą i zimną wodę lub zainstalować w nim urządzenia służące do podgrzewania wody;
  • ścieki ze wszystkich urządzeń sanitarnych, do których jest doprowadzona woda, muszą być odprowadzane do instalacji kanalizacyjnej;
  • do wykonywania zabiegów należy używać wyłącznie technicznie sprawnych narzędzi i urządzeń oraz preparatów o aktualnym terminie ważności i zaleconym stężeniu.
  • do dezynfekcji – środków dopuszczonych do obrotu;
  • narzędzia należy przechowywać w warunkach zabezpieczających je przed zanieczyszczeniem lub uszkodzeniem;
  • narzędzia wielorazowego użytku naruszające ciągłość tkanek poddaje się sterylizacji lub dezynfekuje przy użyciu odpowiednich środków.

Decydując się na otwarcie salonu fryzjerskiego, należy w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zawiadomić na piśmie Państwowego Inspektora Sanitarnego w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności oraz o przewidywanej liczbie pracowników.

Źródło: infor.pl

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA


Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Nadchodzące szkolenia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.