Dobrze wentylowane i oświetlone pomieszczenia, z dostępem do wody i instalacji kanalizacyjnej, czyste i ergonomiczne narzędzia oraz meble – to tylko niektóre wymagania, jakie powinien spełniać salon fryzjerski dla psów. Otwierając zakład groomerski należy brać pod uwagę ogólne przepisy sanitarne obowiązujące salony fryzjerskie przeznaczone dla ludzi.
Wymagania sanitarne dotyczące salonu fryzjerskiego zostały bardzo dokładnie określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz.U. z 2004 r. numer 31 pod pozycją 273).
Zgodnie z przepisami:
- pomieszczenia w zakładzie, w których są świadczone usługi, powinny mieć powierzchnię umożliwiającą takie rozmieszczenie, zainstalowanie i użytkowanie urządzeń i sprzętu, które zapewni właściwe świadczenie usług;
- ściany przy umywalkach i zlewach powinny być pokryte do wysokości co najmniej 1,6 m nienasiąkliwym, łatwo zmywalnym i odpornym na działanie wilgoci oraz środków chemicznych materiałem;
- zakład powinien być przyłączony do instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej lub korzystać z własnego ujęcia wody. Do salonu należy doprowadzić ciepłą i zimną wodę lub zainstalować w nim urządzenia służące do podgrzewania wody;
- ścieki ze wszystkich urządzeń sanitarnych, do których jest doprowadzona woda, muszą być odprowadzane do instalacji kanalizacyjnej;
- do wykonywania zabiegów należy używać wyłącznie technicznie sprawnych narzędzi i urządzeń oraz preparatów o aktualnym terminie ważności i zaleconym stężeniu.
- do dezynfekcji – środków dopuszczonych do obrotu;
- narzędzia należy przechowywać w warunkach zabezpieczających je przed zanieczyszczeniem lub uszkodzeniem;
- narzędzia wielorazowego użytku naruszające ciągłość tkanek poddaje się sterylizacji lub dezynfekuje przy użyciu odpowiednich środków.
Decydując się na otwarcie salonu fryzjerskiego, należy w ciągu 14 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zawiadomić na piśmie Państwowego Inspektora Sanitarnego w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności oraz o przewidywanej liczbie pracowników.
Źródło: infor.pl
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
- odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
- dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
- pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
- dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.