„Zamrożeni w pandemii”. Rzecz o tym, jak ważne są treści w czasach kryzysu

aktualnosci_content

Nie da się ukryć – wszyscyśmy utknęli. Na początku były dwa tygodnie. Całkowicie zamknięci w czterech ścianach, niektórzy z dostępem do ogródków przydomowych (szczęściarze!). Dotychczasowe życie się zatrzymało. Plany biznesowe zastygły, a budżety zostały na jakiś czas zamrożone. Cóż było począć? „Eureka” – krzyknęliśmy wszyscy – przecież mamy Internet! Na szczęście był. Już. Życie przeniosło się właśnie tam. Marketing treści stał się królem.

Skutki uboczne pandemii, jeśli można tak nazwać sytuację panującą obecnie w kraju, prawdopodobnie będziemy odczuwać jeszcze długo. Wiele przedsiębiorstw się zamknęło na zawsze. Niektóre wstrzymały na jakiś czas pracę, ale z zamiarem powrotu, inni zmniejszyli wydatki na reklamy i marketing, a jeszcze inni skorzystali z okazji!

Od dawna wiadomo, że kryzys może być szansą na rozwój.

Content is king!

Internet rządzi się swoimi prawami, a przede wszystkim treścią. Dobrą treścią. Taką, która odpowiada na aktualne potrzeby odbiorców: uczy, tłumaczy, daje rozwiązania i wskazówki. A oprócz tego jest przyjazna środowisku, czyli tzw. robotom Googla.

W czasach kryzysu treści kierowane do odpowiedniej grupy odbiorców muszą być (MUSZĄ BYĆ) sprawdzone, wiarygodne, stonowane i proste w odbiorze. Teksty pisane na strony internetowe, blogi czy portale powinny zawierać wyróżniające się nagłówki i odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Powinny mieć odpowiednią strukturę tekstu i dobrany język przekazu.

Bez contentu nie ma firmy w Sieci. A Sieć to życie.

Brzmi zbyt patetycznie, ale taka jest prawda. W kryzysie się ujawniła. Kto tego nie zrozumiał, nie skorzystał z okazji, prawdopodobnie zamarzł gdzieś w odmętach Internetu. Zanim się odnajdzie może minąć sporo czasu, cennego czasu, który wykorzysta konkurencja.

I wykorzystała. Internet zalała treść tzw. covidowa. Pytanie tylko, komu się udało przebić przez tę gęstwinę informacji?

Marketingowiec, który wiedział co i jak począć w tej sytuacji i miał na to budżet – na pewno to wykorzystał.

Zestaw obowiązkowy w czasie kryzysu

W związku z nowymi przypadkami zachorowań, ukazującymi się codziennie pod postacią wciąż rosnącej krzywej, rząd co i rusz wprowadza nowe obostrzenia. Teraz wisi nad nami wizja ponownego zamrożenia.

Wszyscy, którzy podczas pierwszej fali skorzystali z możliwości, jakie daje Internet, obecnie znowu przenoszą swoje biznesy do świata wirtualnego. Co jest w tym wszystkim najważniejsze? Treść! Content wpisany w całą komunikację marketingową firmy.

Marketingowiec i copywriter w czasach kryzysu to zestaw obowiązkowy. Działając wspólnie i przemyślanie są w stanie sprawić, że Twoja firma zostanie dostrzeżona, odnaleziona i polubiona. A więc przetrwa każdy kryzys.

Pamiętaj, Klienci podczas pandemii są wyłącznie w Internecie.

Irena Jedzińska

Źródło: Magazyn SEKA

bhp online

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA

Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Nadchodzące szkolenia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.