ZWOLNIENIA PRACOWNIKÓW – PROCEDURY PRAWNE I DOBRE PRAKTYKI
Konieczność rozstania z pracownikiem, szczególnie z inicjatywy firmy, to najtrudniejsze doświadczenie kadry kierowniczej. Obecnie większość pracodawców dokłada starań, aby przeprowadzić proces zmian organizacyjnych czy zwolnień w sposób jak najmniej dotkliwy dla pracowników, jednak odczuwa brak praktycznej wiedzy nt. aspektów pozaprawnych. Szkolenie wprowadzi uczestników w prawne interpretacje przepisów prawa z tego zakresu oraz pokaże praktyczne narzędzia postępowania w czasie rozwiązywania stosunków pracy.
ZAPRASZAMY NA WARSZTAT ONLINE prowadzony na żywo, na platformie LiveWebinar.
kiedy: 27.04.2021, 10:00-16:00, jak: ON-LINE, koszt szkolenia: 480 PLN
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najważniejszymi przepisami prawa oraz dobrymi praktykami postępowania, które umożliwią właściwe przeprowadzenie rozwiązania stosunku pracy oraz złagodzenie jego skutków dla pracowników (zwalnianych i pozostających w firmie).
ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra kierownicza
- Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
- Osoby, które chcą być „ o krok” przed pracownikami
- Osoby, które chcą dowiedzieć się jak zabezpieczyć się przez roszczeniami pracowników
- Właściciele firm
KORZYŚCI
- Analiza przepisów Kodeksu Pracy dotyczących rozwiązywania stosunku pracy
- Poznanie zasad poprawnego formułowania przyczyn wypowiedzenia umowy o pracę
- Przygotowanie do zarządzania procesem zwolnień pracowniczych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i psychologicznych
- Poznanie zasad i możliwości łagodzenia skutków zwolnień
ZAKRES TEMATYCZNY
- Indywidualne zwolnienia pracowników – ważne procedury i terminy
- Zwolnienia grupowe oraz indywidualne z przyczyn ekonomicznych – przepisy prawa, procedury, zasady selekcji pracowników do zwolnienia
- Wypowiedzenie warunków zatrudnienia jako alternatywa zwolnienia
- Zwolnienie pracownika w trybie dyscyplinarnym – procedury
- Uzasadnienie wypowiedzenia umowy o pracę – kiedy konieczne jest podanie przyczyn na piśmie i jak je sformułować?
- Wypowiedzenie pracownika – obowiązki pracodawcy
- Spotkanie ze zwalnianym pracownikiem
- Przygotowanie spotkania – czas, miejsce, uczestnicy, dokumenty
- Rozstanie na odległość – aspekty praktyczne
- Możliwe reakcje pracowników i sposoby radzenia sobie z nimi
- Zwolnienia pracowników a obowiązek przestrzegania przepisów prawa w zakresie zakazu dyskryminacji, zarzutu mobbingu, naruszenia dóbr osobistych pracownika oraz ochrony danych osobowych
- Rozstanie z inicjatywy pracownika
- Lista kontrolna pracodawcy
- Jak rozstać się z klasą, aby nie palić mostów?
- Exit interview – jak powinna wyglądać rozmowa pożegnalna i kto powinien ją przeprowadzić?
- Zarządzanie komunikacją wewnętrzną – przekaz informacji, poufność, rola menedżerów liniowych, radzenie sobie z „syndromem ocalonych”
- Możliwości łagodzenia skutków zwolnień pracowników – obligatoryjne i dobrowolne
- Program outplacement – zakres, korzyści, koszty
- Jak wybrać program wsparcia dopasowany do potrzeb pracowników?
Dorota Strzelec
Trener, psycholog, konsultant ds. zarządzania kadrami, doświadczony menedżer
Magister Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność – doradztwo zawodowe), ukończyła także studia w zakresie Zarządzanie Kadrami, studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie z Coachingu Kryzysowego akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży doradczej – była konsultantem w międzynarodowej kancelarii prawnej oraz konsultantem i dyrektorem w agencji doradztwa personalnego w Warszawie. Wspierała też swoją wiedzą ekspercką izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant i trener, współpracuje także z prywatną poradnią zdrowia psychicznego.
Prowadziła projekty rekrutacyjne oraz programy outplacement dla specjalistów i kadry kierowniczej, doradzała międzynarodowym firmom w zakresie doskonalenia procedur zarządzania i dostosowania polityki personalnej do wymogów polskiego prawa, zarządzania zmianą i komunikowania zmian w procesach restrukturyzacji i zwolnień grupowych. W ostatnich latach była także zaangażowana w realizację wielu projektów dotyczących kształtowania właściwych relacji pracowniczych oraz zapobiegania nierównemu traktowaniu i mobbingowi poprzez opracowywanie procedur wewnętrznych, szkolenia dla pracowników i menedżerów, audyty relacji w zespole, udział w komisjach prowadzących postępowania wyjaśniające, planowanie działań naprawczych, specjalistyczne warsztaty dla wewnętrznych komisji antymobbingowych i rzeczników zaufania.
W trakcie swojej kariery miała okazję pracować dla kilkuset firm – międzynarodowych korporacji, polskich firm rodzinnych a także administracji państwowej i sektora publicznego.
Opracowała wiele autorskich programów szkoleń bazujących na własnym doświadczeniu oraz unikalnej kombinacji wiedzy z zakresu zarządzania kadrami, psychologii, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Jest prelegentem wielu seminariów i konferencji oraz autorką publikacji w prasie branżowej i portalach internetowych. Pracuje w jęz. polskim i angielskim.
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 14 dni robocze po zakończeniu szkolenia.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 3 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: zdalne.szkolenia@seka.pl
- lub bezpośrednio – 786 813 649
Jeżeli interesuje Cię to szkolenie w wersji zamkniętej lub jesteś zainteresowany współpracą w zakresie realizacji dedykowanych dla Twojej organizacji Skontaktuj się z nami: Alicja Kubowicz, tel. 786 813 649, e-mail alicja.kubowicz@seka.pl