RODO W HR – WYZWANIA
I OCZEKIWANIA
- Przygotowanie działów HR do praktycznego stosowania RODO i ustaw sektorowych w ich codziennej pracy.
- Zaktualizowanie wiedzy z zakresu przetwarzania danych osobowych pracowników z uwzględnieniem najnowszych zmian w zakresie przetwarzania danych osobowych, w tym zmian w kodeksie pracy.
- Omówienie kwestii spornych, które w ostatnich miesiącach wywołują kontrowersje w działach kadr czy HR. Program uwzględnia praktyczne problemy, z którymi na co dzień ma styczność pracownik działu kadr.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest przeznaczone dla:
- pracowników działu kadr, HR oraz działu rekrutacji,
- pracodawców,
- Inspektorów Danych Osobowych,
- wszystkich, którzy są zainteresowani stosowaniem RODO i ustaw sektorowych w Swojej codziennej pracy.
FORMA SZKOLENIA
Po szkoleniu uczestnik otrzyma:
- certyfikat,
- wzory dokumentacji RODO,
- materiały szkoleniowe.
*Szkolenie dedykowane jest dla osób zatrudnionych w średnich
i dużych firmach, pracujących na stanowiskach średniego
i wyższego szczebla w obszarze HR oraz kadry-płace, rekrutacje.
Koszt szkolenia: 560 PLN
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 2 dni robocze po dokonaniu zapisu na szkolenie.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 2 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
SZCZEGÓŁY SZKOLENIA
11:00 – 17:00 MODUŁY: II i III – Szkolenie RODO w HR:
II: Reforma prawa ochrony danych osobowych i wpływ jej na działy kadr i HR
III: Wpływ RODO na obszar kadrowo-płacowy, w tym przede wszystkim:
- Zasady udostępniania podmiotom zewnętrznym danych osobowych pracowników i współpracowników (inspektorom kontroli, osobom trzecim, organizacjom związkowym itp.).
- Nowe zasady wykonywania obowiązków informacyjnych oraz wykonywania praw osób, których dane dotyczą.
- Nowe zasady powierzania danych osobowych pracowników w ramach outsourcingu (obsługa kadrowa, rachunkowa, opieka medyczna, usługi BHP, itp.).
- Przetwarzanie danych zwykłych i podlegających szczególnej ochronie prawnej tj. danych szczególnych pracowników i kandydatów do pracy.
- Wpływ RODO na systemy informatyczne: kadrowo-płacowe.
- Świadczenia socjalne dla pracowników i emerytów (dane szczególne).
- Świadczenia dla członków rodzin pracowników.
- Ochrona danych osobowych związanych ze stosunkiem pracy: przetwarzanie danych osobowych, wymogi, zabezpieczenia, obowiązek informacyjny przy nawiązaniu umowy, przy rozwiązaniu umowy, świadectwa pracy, zaświadczenia, skierowania na badania, zgłoszenia do ubezpieczeń pracowników i członków rodzin – ZUS, PZU, itp.).
- Przetwarzanie danych w zakresie umów cywilnoprawnych.
- Nowelizacja kodeksu pracy i ustaw sektorowych , a nowe obowiązki i wyzwania działu kadr.
- Rekrutacje, w tym zasady, klauzule, dokumentacja kandydatów do pracy, praktykantów itp. – dane osobowe osób innych niż pracowników – w zakresie okrojonym, dotyczącym tylko działu kadrowo-płacowego.
- Współpraca IOD z działem kadrowo-płacowym.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: RODOwHR@seka.pl
- infolinię: 22 517 88 73
- lub bezpośrednio z lokalnym Oddziałem.