PRAWNE ASPEKTY REKRUTACJI, OCENY I ROZWOJU PRACOWNIKÓW
W jakich sytuacjach kandydat może domagać się odszkodowania od niedoszłego pracodawcy? Kiedy pracownik może żądać sfinansowania przez firmę konkretnego szkolenia? Czy jedna niska ocena okresowa to wystarczający powód do zwolnienia pracownika?
Podejmowanie bieżących decyzji w sprawach personalnych wymaga od kadry kierowniczej podstawowej znajomości przepisów prawa. Celem szkolenia jest przedstawienie regulacji dotyczących procesu doboru, oceny i rozwoju zawodowego pracowników (m.in. przepisów antydyskryminacyjnych). Zostaną omówione praktyczne aspekty i najnowsze interpretacje, ze szczególnym uwzględnieniem pułapek prawnych oraz najczęściej popełnianych błędów.
ZAPRASZAMY NA WYDARZENIE SZKOLENIOWE PROWADZONE W FORMIE ON-LINE
kiedy: 11.05.2021, 10:00-16:00, jak: ON-LINE, koszt szkolenia: 480 PLN
ADRESACI SZKOLENIA
- Specjaliści ds. HR i rekrutacji
- Dyrektorzy personalni
- Kadra kierownicza
KORZYŚCI
- Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi rekrutacji i selekcji m.in. prawa pracy, ochrony danych osobowych (RODO) oraz przepisów antydyskryminacyjnych
- Praktyczne omówienie dopuszczalnego zakresu sprawdzania kandydatów z uwzględnieniem przepisów o ochronie danych osobowych (RODO)
- Analiza przepisów prawa i orzecznictwa sądowego w zakresie oceny pracy i rozwoju zawodowego pracowników
- Poznanie procedur właściwego postępowania w typowych sytuacjach obarczonych ryzykiem naruszenia przepisów prawa
PROGRAM SZKOLENIA
•Kodeks Pracy – jakich pracodawca może wymagać od kandydatów
•Zakaz dyskryminacji
– rodzaje dyskryminacji, katalog kryteriów, przykłady
-odpowiedzialność odszkodowawcza pracodawcy
•Co oznacza zautomatyzowane przetwarzanie danych i profilowanie kandydatów?
•Rekrutacje „ukryte” a RODO
•Rozszerzony obowiązek informacyjny wobec kandydatów – formułowanie treści klauzuli informacyjnej
•Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – zakres, cele, forma, pułapki „dobrowolności” zgody
•Prawa kandydatów w świetle RODO, w tym prawo do bycia zapomnianym
•Jak długo można przechowywać dokumenty rekrutacyjne?
•Niestandardowe formy rekrutacji a ochrona danych osobowych – m.in. portale społecznościowe, poszukiwania bezpośrednie, systemy rekomendacji
•Rozmowa kwalifikacyjna – o co można lub nie można pytać?
•Zdalny proces rekrutacji – wymogi formalne i równe traktowanie kandydatów
•Dozwolony zakres sprawdzania kandydatów – m.in. referencje pisemne i ustne, Internet, portale społecznościowe, karalność, background check
•Testy rekrutacyjne i psychologiczne – możliwości i ograniczenia stosowania, treść zgody, kiedy kandydat może odmówić zgody
•Zasady konstruowania systemu ocen okresowych oraz indywidualnych kryteriów oceny
•Możliwe rozwiązania w przypadku negatywnej bądź niezadowalającej oceny pracownika
•Uprawnienia kadry kierowniczej a obowiązek przestrzegania przepisów prawa w zakresie:
-zakazu dyskryminacji
-zarzutu mobbingu
-naruszenia dóbr osobistych pracownika
-ochrony danych osobowych
•Strategia firmy a aspiracje pracowników w zakresie szkoleń i rozwoju
•Polityka równych szans w praktyce
•Przepisy Kodeksu Pracy dotyczące podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników:
-zasady dofinansowania kosztów kształcenia przez pracodawcę
-kiedy wymagana jest zgoda pracodawcy na szkolenie/studia pracownika
-kiedy warto podpisać umowę o zwrocie kosztów szkolenia i co w niej uregulować
PROWADZĄCA
Dorota Strzelec
Trener, psycholog, konsultant ds. zarządzania kadrami, doświadczony menedżer
Magister Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność – doradztwo zawodowe), ukończyła także studia w zakresie Zarządzanie Kadrami, studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie z Coachingu Kryzysowego akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży doradczej – była konsultantem w międzynarodowej kancelarii prawnej oraz konsultantem i dyrektorem w agencji doradztwa personalnego w Warszawie. Wspierała też swoją wiedzą ekspercką izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant i trener, współpracuje także z prywatną poradnią zdrowia psychicznego.
Prowadziła projekty rekrutacyjne oraz programy outplacement dla specjalistów i kadry kierowniczej, doradzała międzynarodowym firmom w zakresie doskonalenia procedur zarządzania i dostosowania polityki personalnej do wymogów polskiego prawa, zarządzania zmianą i komunikowania zmian w procesach restrukturyzacji i zwolnień grupowych. W ostatnich latach była także zaangażowana w realizację wielu projektów dotyczących kształtowania właściwych relacji pracowniczych oraz zapobiegania nierównemu traktowaniu i mobbingowi poprzez opracowywanie procedur wewnętrznych, szkolenia dla pracowników i menedżerów, audyty relacji w zespole, udział w komisjach prowadzących postępowania wyjaśniające, planowanie działań naprawczych, specjalistyczne warsztaty dla wewnętrznych komisji antymobbingowych i rzeczników zaufania.
W trakcie swojej kariery miała okazję pracować dla kilkuset firm – międzynarodowych korporacji, polskich firm rodzinnych a także administracji państwowej i sektora publicznego.
Opracowała wiele autorskich programów szkoleń bazujących na własnym doświadczeniu oraz unikalnej kombinacji wiedzy z zakresu zarządzania kadrami, psychologii, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Jest prelegentem wielu seminariów i konferencji oraz autorką publikacji w prasie branżowej i portalach internetowych. Pracuje w jęz. polskim i angielskim.
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 14 dni robocze po zakończeniu szkolenia.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 3 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: zdalne.szkolenia@seka.pl
- lub bezpośrednio – 786 813 649
Jeżeli interesuje Cię to szkolenie w wersji zamkniętej lub jesteś zainteresowany współpracą w zakresie realizacji dedykowanych dla Twojej organizacji Skontaktuj się z nami: Alicja Kubowicz, tel. 786 813 649, e-mail alicja.kubowicz@seka.pl