PRACOWNIK W SIECI- ORGANIZACJA, KONTROLA, ZARZĄDZANIE
Organizacja pracy zmienia się na naszych oczach, a praca w tzw. nowej rzeczywistości będzie wyglądała inaczej. Nie ma już powrotu do tego, co dobrze znaliśmy – zmieniły się oczekiwania pracowników, zmian wymaga też styl zarządzania przełożonych. Pandemia opustoszyła biura, a menedżerowie zespołów i działy HR muszą radzić sobie z coraz to nowymi problemami i nauczyć się zarządzać potencjalnymi ryzykami personalnymi wynikającymi z masowego przejścia na pracę zdalną.
ZAPRASZAMY NA WARSZTAT ONLINE prowadzony na żywo, na platformie LiveWebinar.
na zamówienie w formie zamkniętej
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom dawki praktycznej wiedzy i możliwości rozwiązań w zarządzaniu rozproszonym zespołem, z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i psychologicznych.
ADRESACI SZKOLENIA
- Kadra kierownicza
- Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
KORZYŚCI
- Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi pracy zdalnej w stanie zagrożenia epidemicznego
- Analiza praktycznych problemów, z którymi spotykają się pracodawcy w zakresie organizacji i zarządzania pracą zdalną
- Omówienie zasad kontroli i rozliczania pracowników przez przełożonych
- Poznanie efektywnych sposobów zarządzania rozproszonym zespołem i komunikacji online
- Analiza możliwych problemów pracowników zdalnych oraz możliwości rozwiązywania ich przez menedżerów zespołów
ZAKRES TEMATYCZNY
Podstawy prawne pracy zdalnej w stanie zagrożenia epidemicznego
- Praca stacjonarna, zdalna czy hybrydowa?
– kto i na jakich warunkach decyduje
– ryzyko nierównego traktowania lub dyskryminacji
- Obowiązki pracodawcy, pracowników i przełożonych
- W jaki sposób sprawdzić warunki pracy w domu pracownika oraz przestrzeganie zasad BHP?
- Czy każdy wypadek w domu będzie wypadkiem przy pracy?
- Wykonywanie pracy poza miejscem stałego zamieszkania lub za granicą – ryzyka prawne i personalne
- Kiedy warto opracować regulamin pracy zdalnej i co powinien zawierać?
- Nowa rzeczywistość po pandemii i powroty do biur – jak zorganizować system pracy w odpowiedzi na potrzeby pracodawcy i pracowników
- Zasady rozliczania pracowników i kontroli wyników pracy przez przełożonych
- Czas pracy pracownika i prawo do bycia offline
- Home office a dopuszczalny zakres kontroli pracowników – co wolno a czego nie wolno pracodawcy?
- Kontrola pracy zdalnej przez przełożonego
– zasady delegowania zadań
– ustalanie wskaźników efektywności
– informacja zwrotna i ocena pracy
– kontrola pracownika a poszanowanie prywatności
- Rozstanie z pracownikiem na odległość – jak przygotować spotkanie online i zgodnie z prawem podpisać/doręczyć dokumenty
- Wyzwania menedżerów zarządzających rozproszonym zespołem a oczekiwania pracowników
- Pułapki home office
– jak pomóc pracownikom w organizacji pracy zdalnej?
– jak rozpoznać, że pracownik ma problemy z organizacją pracy, motywacją lub efektywnością?
– jak monitorować i wspierać pracowników słabiej radzących sobie poza biurem?
- Komunikacja w rozproszonym zespole
– narzędzia, kanały, rytuały
– dopasowanie sposobu komunikacji do specyfiki zespołu i potrzeb pracowników
– aktywizowanie pracowników w trakcie wideokonferencji – czy włączenie kamery jest obowiązkowe?
– integracja zespołu online
- W jaki sposób menedżerowie zespołów i dział HR mogą monitorować efektywność pracy zdalnej i satysfakcję pracowników?
Dorota Strzelec
Trener, psycholog, konsultant ds. zarządzania kadrami, doświadczony menedżer
Magister Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność – doradztwo zawodowe), ukończyła także studia w zakresie Zarządzanie Kadrami, studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie z Coachingu Kryzysowego akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży doradczej – była konsultantem w międzynarodowej kancelarii prawnej oraz konsultantem i dyrektorem w agencji doradztwa personalnego w Warszawie. Wspierała też swoją wiedzą ekspercką izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant i trener, współpracuje także z prywatną poradnią zdrowia psychicznego.
Prowadziła projekty rekrutacyjne oraz programy outplacement dla specjalistów i kadry kierowniczej, doradzała międzynarodowym firmom w zakresie doskonalenia procedur zarządzania i dostosowania polityki personalnej do wymogów polskiego prawa, zarządzania zmianą i komunikowania zmian w procesach restrukturyzacji i zwolnień grupowych. W ostatnich latach była także zaangażowana w realizację wielu projektów dotyczących kształtowania właściwych relacji pracowniczych oraz zapobiegania nierównemu traktowaniu i mobbingowi poprzez opracowywanie procedur wewnętrznych, szkolenia dla pracowników i menedżerów, audyty relacji w zespole, udział w komisjach prowadzących postępowania wyjaśniające, planowanie działań naprawczych, specjalistyczne warsztaty dla wewnętrznych komisji antymobbingowych i rzeczników zaufania.
W trakcie swojej kariery miała okazję pracować dla kilkuset firm – międzynarodowych korporacji, polskich firm rodzinnych a także administracji państwowej i sektora publicznego.
Opracowała wiele autorskich programów szkoleń bazujących na własnym doświadczeniu oraz unikalnej kombinacji wiedzy z zakresu zarządzania kadrami, psychologii, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Jest prelegentem wielu seminariów i konferencji oraz autorką publikacji w prasie branżowej i portalach internetowych. Pracuje w jęz. polskim i angielskim.
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 14 dni robocze po zakończeniu szkolenia.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 3 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: zdalne.szkolenia@seka.pl
- lub bezpośrednio – 786 813 649
Jeżeli interesuje Cię to szkolenie w wersji zamkniętej lub jesteś zainteresowany współpracą w zakresie realizacji dedykowanych dla Twojej organizacji Skontaktuj się z nami: Alicja Kubowicz, tel. 786 813 649, e-mail alicja.kubowicz@seka.pl