KONTROLA PRACOWNIKÓW W CZASIE I MIEJSCU PRACY
TECHNOLOGIE VS. PRYWATNOŚĆ
Rozwój nowoczesnych technologii umożliwia firmom monitorowanie działań pracowników praktycznie w każdym miejscu i czasie – także poza biurem i po godzinach pracy. Pokusa pozyskania dodatkowych informacji jest spora, szczególnie gdy pracownicy sami wystarczająco nie chronią swojego wizerunku i prywatności (np. poprzez aktywność w Internecie), a regulacje prawne nie zawsze nadążają na zmianami w życiu społecznym. Szkolenie wprowadzi uczestników w prawne interpretacje przepisów prawa z tego zakresu oraz pokaże praktyczne aspekty kontroli pracowników.
ZAPRASZAMY NA WARSZTAT ONLINE prowadzony na żywo, na platformie LiveWebinar.
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów kontroli pracowników z uwzględnieniem rozwoju nowoczesnych technologii, charakteru pracy oraz najnowszych interpretacji przepisów prawa.
ADRESACI SZKOLENIA
- Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
- Kadra kierownicza i członkowie zarządu
- Specjaliści ds. Compliance
KORZYŚCI
- Poznanie uprawnień pracodawcy w zakresie organizacji pracy i kontroli pracowników
- Omówienie możliwości rozliczania i kontroli pracy zdalnej
- Poznanie zasad monitoringu przy wykorzystaniu nowych technologii w miejscu pracy w świetle przepisów o ochronie danych osobowych (RODO)
- Analiza możliwości kontroli aktywności pracowników w Internecie
ZAKRES TEMATYCZNY
- Uprawnienia pracodawcy w zakresie organizacji pracy i kontroli pracowników
- Obowiązek efektywnego wykorzystania czasu pracy przez pracownika
- Regulacje wewnętrzne jako element organizacji pracy (m.in. wartości firmy, ubiór, wizerunek, standardy obsługi klienta)
- Możliwości i ryzyka kontroli pracowników za pomocą nowoczesnych technologii w świetle polskiego prawa pracy i RODO, m.in. telefon, komputer, Internet, poczta elektroniczna, kamery, system GPS
- Praca zdalna
-Czym domowe biuro różni się od firmowego?
-Jak kontrolować efekty pracy zdalnej?
-Home office a dopuszczalny zakres kontroli pracownik
- Dozwolony zakres sprawdzania kandydatów do pracy
- Fatalne kliknięcie – aktywność pracownika na portalach społecznościowych a ryzyko wizerunkowe pracodawcy
- Możliwości kontroli i wpływu pracodawcy na realny i wirtualny wizerunek pracownika
- Nadmierna kontrola jako przejaw mobbingu
- Ochrona danych osobowych, dóbr osobistych i prywatności pracownika w świetle prawa
- Konsekwencje naruszenie dóbr osobistych pracownika przez pracodawcę
- Odpowiedzialność pracownika za naruszenie dobra firmy, jej wizerunku lub reputacji
Dorota Strzelec
Trener, psycholog, konsultant ds. zarządzania kadrami, doświadczony menedżer
Magister Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie (specjalność – doradztwo zawodowe), ukończyła także studia w zakresie Zarządzanie Kadrami, studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie z Coachingu Kryzysowego akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychotraumatologiczne.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży doradczej – była konsultantem w międzynarodowej kancelarii prawnej oraz konsultantem i dyrektorem w agencji doradztwa personalnego w Warszawie. Wspierała też swoją wiedzą ekspercką izby gospodarcze i stowarzyszenia branżowe. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant i trener, współpracuje także z prywatną poradnią zdrowia psychicznego.
Prowadziła projekty rekrutacyjne oraz programy outplacement dla specjalistów i kadry kierowniczej, doradzała międzynarodowym firmom w zakresie doskonalenia procedur zarządzania i dostosowania polityki personalnej do wymogów polskiego prawa, zarządzania zmianą i komunikowania zmian w procesach restrukturyzacji i zwolnień grupowych. W ostatnich latach była także zaangażowana w realizację wielu projektów dotyczących kształtowania właściwych relacji pracowniczych oraz zapobiegania nierównemu traktowaniu i mobbingowi poprzez opracowywanie procedur wewnętrznych, szkolenia dla pracowników i menedżerów, audyty relacji w zespole, udział w komisjach prowadzących postępowania wyjaśniające, planowanie działań naprawczych, specjalistyczne warsztaty dla wewnętrznych komisji antymobbingowych i rzeczników zaufania.
W trakcie swojej kariery miała okazję pracować dla kilkuset firm – międzynarodowych korporacji, polskich firm rodzinnych a także administracji państwowej i sektora publicznego.
Opracowała wiele autorskich programów szkoleń bazujących na własnym doświadczeniu oraz unikalnej kombinacji wiedzy z zakresu zarządzania kadrami, psychologii, prawa pracy i ochrony danych osobowych (RODO). Jest prelegentem wielu seminariów i konferencji oraz autorką publikacji w prasie branżowej i portalach internetowych. Pracuje w jęz. polskim i angielskim.
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 14 dni robocze po zakończeniu szkolenia.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 3 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: zdalne.szkolenia@seka.pl
- lub bezpośrednio – 786 813 649
Jeżeli interesuje Cię to szkolenie w wersji zamkniętej lub jesteś zainteresowany współpracą w zakresie realizacji dedykowanych dla Twojej organizacji Skontaktuj się z nami: Alicja Kubowicz, tel. 786 813 649, e-mail alicja.kubowicz@seka.pl