AKTUALNOŚCI z bezpieczeństwa, prewencji przeciwpożarowej i ochrony środowiska – czerwiec 2021.
Poszerzamy kwalifikacje oraz poczucie odpowiedzialności pośród pracowników z zakresu bezpieczeństwa. Wiadomości TOP10 są podawane w przejrzystej formie aby każdy, nawet osoby nie związane bezpośrednio z bhp mogły powiększyć swoją wiedzę. TOP10 jest inicjatywą z zakresu EDUKACYJNEJ KOMUNIKACJI EKSPERCKIEJ, które jest autorskim programem SEKA S.A., dla zapewnienia bezpieczeństwa poprzez pogłębienie wiedzy o dobrych praktykach, regulacjach prawnych oraz wydarzeniach branżowych.
Informacje TOP10 służą do umieszczenia ich w popularnym miejscu w fabryce czy biurze, np. w kantynie, na ruchliwym korytarzu przy wejściu do budynku, na stołówce, recepcji, w holu. Dzięki temu wszyscy pracownicy, niezależnie od stopnia zaawansowania obsługi komputera, będą mogli dowiedzieć się co się dzieje w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa w branży bhp. Zobacz wideo skrót tematów najnowszego wydania i pobierz plik aby emitować go na monitorach u siebie w firmie:
KUPUJĘ GAŚNICĘ, SPRAWDZAM KTÓRA JEST NAJODPOWIEDNIEJSZA DLA MNIE
NAJBLIŻSZE SZKOLENIA
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
27.11.2024 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Wrocław |
03.12.2024 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Katowice |
11.12.2024 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
12.12.2024 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Białystok |
16.12.2024 |
Zobacz więcej |
W tej edycji:
1. Przypominamy o obowiązkach pracodawców podczas upałów!
Czas upałów to uciążliwe i niekorzystne warunki pracy. W tym okresie pracodawca ma dodatkowe obowiązki względem pracowników wynikające z przepisów BHP. Zgodnie z § 4 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. sprawie profilaktycznych posiłków i napojów pracodawca zobowiązany jest zapewnić pracownikom odpowiednie napoje.
2. Chrońmy zdrowie podczas upałów – apel PIP do pracodawców
Miesiące letnie w naszym kraju charakteryzują się wysoką temperaturą. W związku z tym, często dochodzi do upałów, które stanowią czynnik szkodliwy w pracy. Mając te uwarunkowania na uwadze, PIP zwraca się do pracodawców o respektowanie prawa pracowników do bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
3. Sposoby zmniejszenia obciążenia termicznego pracowników
Wraz ze wzrostem temperatury powietrza oraz intensywności pracy rośnie liczba wypadków na stanowiskach pracy. Pracodawca ma obowiązek podejmowania działań, które zlikwidują lub przynajmniej ograniczą zagrożenia powodowane przez niebezpieczne i szkodliwe czynniki środowiska pracy. Pracownicy powinni być informowani o negatywnych skutkach długotrwałej pracy w gorącym środowisku oraz mieć dostęp do odpowiedniej ilości napojów.
4. NIK: wyniki kontroli cen energii
Od 1 stycznia 2016 r. do 30 czerwca 2020 r. NIK przeprowadziła kontrolę w MKiŚ. Z ustaleń kontroli wynika, że Minister odpowiedzialny za sprawy energii nie zapobiegł skokowemu wzrostowi cen energii elektrycznej. Stało się tak, mimo konsekwentnej polityki Unii Europejskiej ograniczania emisji CO2 i świadomości jej skutków dla polskiej energetyki.
5. Zagrożenia w pracy biurowej
W pracy biurowej również może dochodzić do wypadków podczas pracy. Wszelkie zagrożenia można podzielić na takie, które bezpośrednio wpływają na powstanie wypadku, oraz takie, które w wyniku długotrwałego oddziaływania negatywnie wpływają na stan zdrowia pracownika. Obowiązkiem pracodawcy jest określenie źródeł zagrożeń oraz w miarę możliwości ich wyeliminowanie.
6. Staffing – co to jest?
Staffing to odmiana mobbingu, w którym role są odwrócone. Polega on na tym, że pracownik lub grupa pracowników podejmują działania, które godzą w przełożonego i mają na celu wyeliminowania go z firmy czy odejścia z kierowniczego stanowiska.
7. Depresja w pracy
Depresja to nie jest jedna choroba, składa się na nią kilka zaburzeń. Zgodnie z danymi Institute for Health Metrics and Evaluation w Polsce w 2017 r. na depresję chorowało 1 mln osób,
a zaburzenia dwubiegunowe miało 288 tys. osób. Osoby z depresją mają znacząco niższą zdolność do pracy niż pracownicy z innymi problemami zdrowotnymi.
8. 3 lipca rozpoczęła się plastikowa rewolucja
Już od 3 lipca br. obowiązuje zakaz wprowadzania do obrotu niektórych wyrobów
z tworzyw sztucznych. Wszedł zakaz sprzedaży m.in.: patyczków higienicznych, sztućców, talerzy, słomek, mieszadełek do napojów, patyczków mocowanych do balonów, a także wykonanych z polistyrenu ekspandowanego (styropianu) kubków i pojemników na napoje oraz na żywność.
9. Ile kosztuje wypadek przy pracy?
Koszty wypadków przy pracy ponosi pracodawca, rodzina poszkodowanego i całe społeczeństwo. Dla poszkodowanego i jego rodziny, a także dla całego społeczeństwa kosztami wypadku będą wydatki związane z: leczeniem, zakupem leków, rehabilitacją, zasiłkami, odszkodowaniami. Dla pracodawcy będą to przede wszystkim koszty straconego czasu pracy, płatności bieżące, utrata przychodów, straty majątku trwałego i obrotowego.
10. Realizacja obowiązku wobec osób, których dane są gromadzone
Administratorzy danych osobowych mają obowiązek wobec osoby, której dane są gromadzone. Pracownicy muszą mieć świadomość, że mimo wykonywania pracy zdalnej obowiązują ich te same zasady dyktowane przepisami. Dział, który odpowiada za realizację żądań praw podmiotu danych, powinien działać bez zastrzeżeń.
Zarejestruj także obcokrajowców pracujących w Twojej firmie, TOP10 dostarczamy również w wersji angielskiej:
Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl
Zobacz też:
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA