CELE SZKOLENIA
Już od grudnia 2023 roku administracja publiczna i urzędy centralne zaczną się posługiwać e-Doręczeniami. Skrzynkę do e-Doręczeń będą musieli założyć również przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG i KRS.
Czym są e-Doręczenia? To usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Umożliwia ona wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Przedsiębiorcom pozwala oszczędzić czas na wizytach w urzędach i zrezygnować z papierowej korespondencji.
Do 2029 roku wszystkie podmioty publiczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz sądy będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia. Warto dobrze się do tego przygotować.
Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zapoznamy Państwa ze wszystkimi aspektami dotyczącymi e-Doręczeń, łącznie z harmonogramem ich obowiązkowych wdrożeń, w zależności od daty rejestracji firmy.
Cele szkolenia:
Zapoznanie uczestników z praktycznym aspektami funkcjonowania doręczeń elektronicznych.
Przedstawienie zasad funkcjonowania doręczeń elektronicznych.
Przedstawienie różnic między doręczeniami elektronicznymi a innymi formami komunikacji elektronicznej z organami władzy publicznej.
Prześledzenie procesu uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych.
Zapoznanie uczestników z zasadami doręczeń elektronicznych, w tym publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczną usługą hybrydową.
ADRESACI SZKOLENIA
Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG i KRS
Zarządy i wspólnicy spółek prawa handlowego
Księgowi
Personel administracyjny
KORZYŚCI
Poznanie i prześledzenie krok po kroku procedur związanych z założeniem i korzystaniem z doręczeń elektronicznych.
Dowiedzenie się, jak zaplanować wdrożenie e-doręczeń w organizacji.
Zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania doręczeń w okresie przejściowym i dostosowanie się do nich przez firmę.
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Czym są doręczenia elektroniczne?
a) Podstawowy zakres pojęć związanych z doręczeniami elektronicznymi.
b) Zakres podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.
c) Zakres usług dostępnych w ramach doręczeń elektronicznych.
d) Rodzaje usług dotyczących obsługi doręczeń elektronicznych.
e) Jakie podmioty mogą świadczyć usługę doręczeń elektronicznych?
2. Czym jest adres do doręczeń i skrzynka do doręczeń elektronicznych?
3. Baza adresów elektronicznych i postępowanie związane z wpisem do bazy.
4. Zakres zastosowania doręczeń elektronicznych.
5. Daty wdrożenia doręczeń elektronicznych dla poszczególnych grup podmiotów i możliwe przesunięcia tych obowiązków.
6. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z usług doręczeń elektronicznych?
7. Procedura założenia adresu do doręczeń elektronicznych – dla osób fizycznych i osób prawnych.
8. Skutki założenia adresu do doręczeń elektronicznych.
9. Postępowanie w przypadku zmian prawnych – przekształcenia spółek.
10. Funkcjonowanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – aspekty praktyczne.
11. ePUAP, mObywatel a skrzynka do doręczeń elektronicznych:
a) Różnice praktyczne.
b) Możliwości integracji.
c) Funkcjonowanie ePUAP w okresie przejściowym.
12. Zarządzanie skrzynką do doręczeń elektronicznych.