Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

E-Doręczenia – obowiązki administracji publicznej związane z wdrożeniem doręczeń elektronicznych

CELE SZKOLENIA

Od 5 października 2021 roku obowiązuje ustawa o doręczeniach elektronicznych.

Obowiązki w tym zakresie dla poszczególnych podmiotów są przesuwane w czasie. Nowelizacja z 12 grudnia 2023 roku zakłada, że termin wejścia w życie e-doręczeń nie może być wcześniejszy niż 30 marca 2024 roku.

Czym są e-Doręczenia? To usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Umożliwia ona wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Do 2029 roku wszystkie podmioty publiczne, jednostki samorządu terytorialnego oraz sądy będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia. Warto dobrze się do tego przygotować.

Cele szkolenia:
• Zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami funkcjonowania doręczeń elektronicznych w odniesieniu do administracji publicznej,
• Przedstawienie zasad funkcjonowania doręczeń elektronicznych,
• Przedstawienie różnic pomiędzy doręczeniami elektronicznymi a innymi formami komunikacji elektronicznej z organami władzy publicznej,
• Zapoznanie uczestników z zasadami doręczeń elektronicznych, w tym publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczną usługą hybrydową oraz ich rolą w kontakcie ze stronami postępowania administracyjnego.

ADRESACI SZKOLENIA

Pracownicy wszystkich organów administracji publicznej (zarówno rządowej, jak i samorządowej), którzy stosują przepisy k.p.a. i rozpatrują sprawy administracyjne.

KORZYŚCI

• Prześledzenie krok po kroku procedur związanych z założeniem i korzystaniem z doręczeń elektronicznych,
• Zapoznanie z funkcjonowaniem doręczeń elektronicznych i ich rolą w pracy administracji publicznej,
• Zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania doręczeń w okresie „przejściowym”,
• Zapoznanie uczestników z funkcjami doręczeń elektronicznych w postępowaniach administracyjnych oraz zasadami doręczeń w tej formie.

ZAKRES TEMATYCZNY

1. Czym są doręczenia elektroniczne?
  a) Podstawowy zakres pojęć związanych z doręczeniami elektronicznymi.
  b) Zakres podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.
  c) Obowiązki administracji publicznej związane z doręczeniami elektronicznymi.
  d) Zakres usług dostępnych w ramach doręczeń elektronicznych.
  e) Rodzaje usług dotyczących obsługi doręczeń elektronicznych.
  f) Jakie podmioty mogą świadczyć usługę doręczeń elektronicznych?
2. Czym jest adres do doręczeń i skrzynka do doręczeń elektronicznych? Zakres zastosowania doręczeń elektronicznych w postępowaniach administracyjnych.
3. Baza adresów elektronicznych i postępowanie związane z wpisem do bazy.
4. Rola doręczeń elektronicznych w funkcjonowaniu administracji publicznej.
5. Wdrożenie doręczeń elektronicznych dla poszczególnych grup podmiotów.
6. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z usługi doręczeń elektronicznych? Skutki założenia adresu do doręczeń elektronicznych z punktu widzenia organów administracji publicznej oraz prowadzonych postępowań administracyjnych.
7. Procedura założenia adresu do doręczeń elektronicznych – dla osób fizycznych i osób prawnych.
8. Wpływ doręczeń elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne  
9. Funkcjonowanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – aspekty praktyczne.
10. Epuap, mObywatel a skrzynka do doręczeń elektronicznych:
  a) Różnice praktyczne,
  b) Możliwości integracji,
  c) Funkcjonowanie EPuap  w okresie przejściowym.
11. Konsekwencje związane z brakiem adresu do doręczeń elektronicznych z punktu widzenia postępowań administracyjnych.

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń do nas!

Wybierz temat lub oddział SEKA S.A.

Infolinia
Infolinia

+48 22 517 88 88

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Dział handlowy
Dział handlowy

+48 22 517 88 66

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Białystok
Oddział Białystok

+48 85 871 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bielsko-Biała
Oddział Bielsko-Biała

+48 33 300 10 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bydgoszcz
Oddział Bydgoszcz

+48 52 522 57 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gorzów Wlkp.
Oddział Gorzów Wlkp.

+48 95 737 46 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Katowice
Oddział Katowice

+48 32 700 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kielce
Oddział Kielce

+48 41 230 98 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Koszalin
Oddział Koszalin

+48 94 721 42 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kraków
Oddział Kraków

+48 12 203 19 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Łódź
Oddział Łódź

+48 42 280 10 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Lublin
Oddział Lublin

+48 81 464 16 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Olsztyn
Oddział Olsztyn

+48 89 679 94 40

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Poznań
Oddział Poznań

+48 61 624 02 60

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Rzeszów
Oddział Rzeszów

+48 17 717 65 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Szczecin
Oddział Szczecin

+48 91 88 19 500

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Warszawa
Oddział Warszawa

+48 22 517 88 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Wrocław
Oddział Wrocław

+48 71 738 38 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline