Stres cyfrowy realnym zagrożeniem w wirtualnym świecie pracy

aktualnosci_stres_cyfrowy

Od września CIOP-PIB realizuje informacyjną kampanię społeczną pn. „Stres informacyjny”. Dotyczy ona prewencji stresu cyfrowego i zachowania równowagi cyfrowej w pracy i po pracy. SEKA S.A. włączyła się do kampanii jako partner, by promować tą ważną tematykę.

Od wybuchu epidemii wirusa SARS-COV-2 i wprowadzeniu wielu zmian, pracodawcy musieli zmierzyć się z istotnym problemem – zapewnienie pracownikom bezpiecznych warunków pracy w obliczu zagrożenia biologicznego. Od tego momentu praca zdalna stała się powszechnym sposobem pracy na całym świecie.

Według badań CIOP-PIB jednym z negatywnych aspektów wykonywania pracy zdalnej jest stres, który wynika z braku równowagi cyfrowej w czasie pracy i po pracy. Praca w domu może powodować zanikanie granicy pomiędzy życiem zawodowym a osobistym.

Polega to na tym, że pracownik samodzielnie powinien organizować i planować sobie dzień pracy, uczestniczyć w wideokonferencjach, prowadzić rozmowy telefoniczne czy za pomocą e-mail. To z kolei naraża go na nadmiar informacji cyfrowej i wyzwala poczucie bycia „stale w pracy”. Konsekwencją czego może być poczucie przeciążenia informacyjnego, przebodźcowania, przytłoczenia, co z kolei często stanowi źródło napięć i stresu określane w literaturze tematu jako stres cyfrowy.

Zalecenia rezolucji Parlamentu Europejskiego

W styczniu 2021 r. Parlament Europejski wydał rezolucję, aby przeciwdziałać brakowi równowagi cyfrowej wśród pracowników zdalnych. Zawiera ona szereg wskazówek i wytycznych, które zwracają uwagę na problem, jakim jest stres cyfrowy wśród pracowników oraz „prawo do możliwości bycia offline”.

Zgodnie z zaleceniami pracownicy powinni mieć prawo do nieangażowania się w obowiązki zawodowe poza godzinami pracy i do nieuczestniczenia w komunikacji za pomocą narzędzi cyfrowych, takich jak wiadomości e-mail, rozmowy telefoniczne i inne.

Źródło: CIOP-PIB

Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA

Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.