SYTUACJA KRYZYSOWA A PRACA ZDALNA
Podczas pandemii wiele firm szukało optymalnych rozwiązań, aby móc nadal prowadzić swoją działalność. Firma Spedimex zajmująca się świadczeniem usług logistycznych zdecydowała się na przejście na pracę zdalną, aby zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników.
Nowe rozwiązania w okresie pandemii
Sytuacja kryzysowa sprawiła, że firma musiała wprowadzić nowe rozwiązania, aby zapewnić bezpieczeństwo swoich pracowników a z drugiej strony nadal móc sprawnie obsługiwać klientów, których działalność nie została zawieszona. Z tego powodu wprowadzono model pracy zdalnej, z którego mogą korzystać pracownicy zatrudnieni na stanowiskach takich jak biuro obsługi klienta, księgowość czy kadry. „Dzięki wykorzystaniu sieci Virtual Private Network udostępniliśmy pracownikom wymagane do codziennej pracy systemy, platformy czy komunikatory. Tam, gdzie było to możliwe, na czas pandemii zastosowaliśmy wymianę stacjonarnych sprzętów komputerowych na laptopy” mówi Pani Ewa Salamończyk, Menedżer Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi – Spedimex. Poza pracą z wykorzystaniem sieci Virtual Private Network w firmie Spedimex wprowadzono też większą ilość wideokonferencji, aby na bieżąco móc weryfikować postępy w pracy oraz sprawdzać jak w tym ciężkim okresie radzą sobie pracownicy.
Nie tylko praca zdalna
Jednak nie wszyscy pracownicy zatrudnieni są przy pracach gdzie zdalne wykonywanie obowiązków jest możliwe. W takich przypadkach wprowadzona została tzw. praca rotacyjna. Ten typ pracy dobrze się sprawdza w miejscach gdzie zatrudniona jest większa ilość osób. Poza wprowadzeniem trybu rotacyjnego pracownicy zostali zaopatrzeni także w środki ochrony takie jak maseczki i płyny do dezynfekcji. Jak zauważa nasza rozmówczyni dbanie o bezpieczeństwo pracowników jest bardzo ważne „W czasach tak wielkiej odpowiedzialności społecznej bezpieczeństwo pracowników to jeden z ważniejszych czynników, na jakie każdy kandydat zwraca uwagę. W pamięci mocno tkwią np. nagłośnione wypadki przy pracy czy opinia, jaka towarzyszy pracodawcy. Jest to etykietka, która na bardzo długo przykleja się do wizerunku firmy”.
Nowe perspektywy
Pomimo wielu negatywnych aspektów obecnej sytuacji Pani Ewa zauważa pozytywny aspekt: „Sytuacja kryzysowa sprzyja jednak innowacyjnym i alternatywnym rozwiązaniom. Koronawirus niewątpliwie przyspiesza rozwój handlu e-commerce w Polsce, na czym z pewnością skorzystają firmy kurierskie oraz firmy, które pomimo zamknięcia swoich sklepów skierowały sprzedaż do sieci.”
Materiał jest także umieszczony na platformie wydawniczej, przyjaznej do czytania treści na smartfonie, zobacz poniżej:
☎️ Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl.
W cyklu DOŚWIADCZENIE, opisaliśmy już kilka bardzo ciekawych case study działań SEKA S.A. ze swoimi klientami, do których należą największe światowe marki:
Shell – interweniuj, przestrzegaj, szanuj Więcej…
AMREST – Quick service & casual dining Więcej…
Rolls-Royce – organizator pracy bezpiecznej Więcej…
DHL – „O mały włos” Więcej…
PROSAVE.pl – Życie chronione wiedzą Więcej…
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA