– pełni rolę powstrzymującą spadanie i amortyzację energii kinetycznej spadania, co prowadzi do zmniejszenia siły udarowej powstającej podczas powstrzymywania spadania. Podzespół łącząco-amortyzujący może mieć postać: a) linki bezpieczeństwa z amortyzatorem, b) urządzenia samozaciskowego, c) urządzenia samohamownego. Według A. Uzarczyk, Czynniki szkodliwe i uciążliwe w środowisku pracy, ODDK, Gdańsk 2006 r.
Zobacz także
MATERIAŁ NIEBEZPIECZNY
– materiał, który ze względu na swoje właściwości chemiczne bądź biologiczne może w razie nieprawidłowego obchodzenia się z nim w związku z przewozem lub magazynowaniem spowodować śmierć, rozstrój zdrowia lub uszkodzenia ciała ludzkiego albo zniszczenia lub uszkodzenia dóbr materialnych.
SCAT (Systematic Cause Analysis Technique)
– Systematyczna Analiza Przyczyn Wypadków. Dostosowana ona została do polskich przepisów prawnych, kultury, tradycji, bezpieczeństwa i języka polskiego. SCAT jest to metoda wykorzystująca elementy ISRS do opracowania planu poprawy zakładowego systemu bezpieczeństwa pracy na podstawie analizy wypadków bądź zdarzeń potencjalnie wypadkowych.
KONTENER MORSKI DO PRZEWOZU LUZEM
– to kontener do przewozu luzem o specjalnej konstrukcji umożliwiającej jego wielokrotne użycie w przewozach z, do lub pomiędzy obiektami morskimi. Kontener morski do przewozu luzem powinien być zaprojektowany i zbudowany zgodnie z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sprawie dopuszczenia kontenerów morskich do używania na pełnym morzu, zawartymi w dokumencie MSC/Circ.860. Według oświadczenia rządu […]