– (ang. lobby –korytarz, hol); 1) zjawiska w polityce, ekonomii, stosunkach społecznych itp., świadczące o wywieraniu wpływu na proces decyzyjny; 2) wywieranie nacisku, prezentowanie argumentów w celu nakłonienia politycznych decydentów do sprzyjania stanowisku, interesom danej grupy; 3) działania (nie zawsze czyste), mające na celu propagowanie określonych (nie zawsze najlepszych) idei, produktów, interesów, grup lub organizacji.
Zobacz także
WZORCOWANIE (kalibracja)
– czynności ustalające relację między wartościami wielkości mierzonej wskazanymi przez przyrząd pomiarowy a odpowiednimi wartościami wielkości fizycznych, realizowanymi przez wzorzec jednostki miary.
CZYNNIK ODDECHOWY
– stosowane do oddychania sprężone powietrze atmosferyczne, tlen lub mieszanina oddechowa. Według ustawy z dnia 17 października 2003 r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. nr 199, poz. 1936 z późn. zm.).
LOBBY
– grupy pozaparlamentarne, wywierające wpływ – najczęściej za pomocą środków ekonomiczno-politycznych – na instytucje rządowe różnego szczebla, tak by podejmowane decyzje, inicjatywy (np. legislacyjne w zakresie ochrony pracy) i aktualnie prowadzona polityka, były korzystne dla określonych grup, organizacji, korporacji, gałęzi przemysłu itp. Wg Słownika Socjologicznego, 1997 r.