– to kontener do przewozu luzem o specjalnej konstrukcji umożliwiającej jego wielokrotne użycie w przewozach z, do lub pomiędzy obiektami morskimi. Kontener morski do przewozu luzem powinien być zaprojektowany i zbudowany zgodnie z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w sprawie dopuszczenia kontenerów morskich do używania na pełnym morzu, zawartymi w dokumencie MSC/Circ.860. Według oświadczenia rządu polskiego z dnia 16 stycznia 2009 r. w sprawie wejścia w życie zmian do załączników A i B Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 162).
Zobacz także
ŁADUNEK PROWADZONY
– ładunek, którego przenoszenie odbywa się w całości wzdłuż sztywnych lub elastycznych prowadnic, o położeniu ustalonym za pomocą stałych zamocowań. Według rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn (Dz. U. Nr 199, poz.1228).
NIUTON (N)
– jednostka siły, w układzie SI, równa sile nadającej masie 1 kg przyspieszenie 1m/sek²; 1 N = 1 kg 1 m/sek²; 1 N = 1 kG/9,80665; 1 kG = 9,80665 N. Według A. Isaacsa Słownik fizyki, Prószyński i S-ka, Warszawa 1999 r.
TRÓJSTRONNA KOMISJA DS. SPOŁECZNO – GOSPODARCZYCH
– forum dialogu społecznego prowadzonego dla godzenia interesów pracodawców oraz dobra publicznego, składająca się z przedstawicieli strony rządowej, strony pracowników oraz strony pracodawców. Według ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych i wojewódzkich komisjach dialogu społecznego. (Dz. U. Nr 100, poz. 1080 z póź. zm.) status aktu: uchylony