– to urządzenie transportowe (nadwozie zdejmowane lub podobna konstrukcja): o trwałym charakterze, wystarczająco wytrzymałe, aby nadawało się do wielokrotnego użycia; o specjalnej konstrukcji, ułatwiającej przewóz towarów za pomocą jednego lub kilku środków transportu, bez ich przeładunku; zawierające elementy ułatwiające mocowanie i manipulowanie, zwłaszcza przy jego przeładunku z jednego środka transportu na drugi – zbudowane w sposób pozwalający na łatwy załadunek i rozładunek towarów, o pojemności nie mniejszej niż 1 m3, z wyłączeniem kontenerów przeznaczonych do przewozu materiałów promieniotwórczych. Określenie „kontener” nie obejmuje zwykłych opakowań, DPPL (zob. hasło), kontenerów-cystern lub pojazdów. Jednakże do przewozu materiałów promieniotwórczych kontener może być używany jako opakowanie. Według oświadczenia rządu polskiego z dnia 16 stycznia 2009 r. w sprawie wejścia w życie zmian do załączników A i B Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 162).
Zobacz także
SYGNAŁ RĘCZNY
– ustalony ruch lub układ rąk i dłoni, służący do kierowania osobami wykonującymi czynności mogące stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa pracowników.
CZYNNIKI ZAGROŻEŃ ZAWODOWYCH
– hałas i drgania, czynniki chemiczne i pyły, czynniki mechaniczne, obciążenie mięśni i szkieletu, oświetlenie, stres, promieniowanie optyczne, elektromagnetyczne i jonizujące, pola elektromagnetyczne i prąd elektryczny, czynniki biologiczne, zagrożenie pożarem i wybuchem.
OZNACZENIE MASZYNY
– maszyny powinny być oznaczone w sposób czytelny i trwały. Oznaczenie powinno zawierać co najmniej: 1) nazwę i adres producenta, oraz jego przedstawiciela, jeżeli taki występuje, 2) określenie maszyny, 3) oznakowanie CE, 4) oznaczenie serii lub typu maszyny, 5) numer fabryczny, jeżeli stosuje się numery fabryczne, 6) rok budowy maszyny, rozumiany jako rok zakończenia procesu […]