RODO: kontakt telefoniczny w celach marketingowych – kiedy i na co musi być udzielona zgoda

RODO_kontakt_telefoniczny_w_celach_marketingowych_kiedy_i_na_co_musi_byc_udzielona_zgoda

RODO: kontakt telefoniczny w celach marketingowych – kiedy i na co musi być udzielona zgoda

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przedsiębiorca już przed pierwszą rozmową telefoniczną musi uzyskać zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Może to zrobić np. przez Internet. W przypadku braku zgody na kontakt telefoniczny ze strony danego przedsiębiorcy – powinien on zaprzestać podejmowania dalszych prób kontaktu.

Wejście w życie przepisów RODO miało na celu ukrócenie procederów m.in. operatorów telefonii komórkowej, którzy podczas rozmów telefonicznych przedstawiali przy okazji  korzystne oferty handlowe. Nawet jeśli ww. instytucje posiadały jakiekolwiek zgody marketingowe  – obecnie nie spełniają już one aktualnie obowiązujących wymogów.

Mimo to, organizatorzy pokazów np. garnków oraz w szczególności banki nadal dzwonią do klientów i potencjalnych klientów przedstawiając im oferty marketingowe bez uzyskania jakiejkolwiek zgody. Co więcej, nawet jeżeli rozmówca wskaże wyraźnie, że nie życzy sobie kontaktu, nie chce otrzymywać ofert tego typu i prosi o usunięcie go z bazy danych – przedsiębiorcy nadal się kontaktują.

Stanowisko UOKiK

Art. 172 prawa telekomunikacyjnego stanowi, że  zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Oznacza to, że przedsiębiorca powinien uzyskać zgodę już przed pierwszą rozmową telefoniczną.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraźnie wskazuje, że uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych osobowych klienta podczas rozmowy telefonicznej stanowi naruszenie, które może skutkować określonymi sankcjami. Dzwonienie do klienta bez uprzednio uzyskanej zgody na kontakt w celu marketingu bezpośredniego może skutkować wszczęciem postępowania przez UOKiK. Konsekwencją tego czynu może być nakaz usunięcia trwających skutków naruszenia czy nałożenie kary pieniężnej w maksymalnym wymiarze do 10% obrotu naruszyciela.

Źródło: https:// infor.pl/



Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA

Zobacz więcej
Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.