Prawo pracy – przedsiębiorca w gąszczu przepisów
Zwolnienie dyscyplinarne, kara nagany, urlop na żądanie, czas pracy i nadgodziny, mobbing i dyskryminacja – to tylko kilka wybranych zagadnień prawa pracy, które stanowią codzienność każdego pracodawcy. Rozwiązywanie problemów z nimi związanych powinno odbywać się zgodnie z prawem, a to wymaga od przedsiębiorcy doskonałej znajomości przepisów i umiejętności ich zastosowania.
Warto wskazać, że pracodawcę obowiązują nie tylko przepisy Kodeksu pracy, ale także dziesiątki innych ustaw i rozporządzeń, a nawet pośrednio orzeczenia Sądu Najwyższego. Obszerność i złożoność tej materii pogłębiają także liczne zmiany przepisów oraz ich interpretacji.
Jakie działania może podjąć pracodawca, by nie zginąć w gąszczu przepisów i nie płacić za niewiedzę?
Rozwiązań może być wiele, jednakże najskuteczniejsze są te, oparte na wiedzy i doświadczeniu.
Poznać swoje prawa. Przede wszystkim przedsiębiorca powinien zdać sobie sprawę z tego, że prawo chroni również jego interesy, nie tylko pracowników, a oprócz obowiązków – ma też uprawnienia i narzędzia do ich wyegzekwowania. Szkolenie z prawa pracy jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które pragną poznać najważniejsze aspekty dotyczące stosunków pracy oraz uwzględniające interes pracodawcy.
Skorzystać z doradztwa z prawa pracy. W sytuacji, gdy dochodzi do konfliktów na linii pracownik-pracodawca, samodzielne rozstrzyganie tego typu problemów może być – w najlepszym wypadku – zbyt czasochłonne, a przez to nieefektywne. Niejednokrotnie źle rozwiązywane konflikty z pracownikami przysparzają pracodawcom o wiele poważniejsze kłopoty związane z postępowaniami przed sądami pracy lub kontrolami uprawnionych organów. Dlatego też wsparcie ekspertów od prawa pracy daje gwarancję wymiernych korzyści.
Zyskać bezpieczeństwo. Doświadczeni prawnicy nie tylko sprawnie, ale przede wszystkim zgodnie z prawem rozwiążą problem i wyeliminują konflikt, z reguły posłużą też poradą w innych kwestiach związanych z prawem pracy w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem i pracownikami.
Eksperci z SEKA S.A. wspierają w każdym aspekcie prawnym.
Warto skorzystać z tej możliwości i scedować na nich przynajmniej część obowiązków wynikających z prawa pracy.
Bezpośredni kontakt: Robert Maliszewski Dyrektor Działu Prawnego SEKA S.A.
☎️ tel.: 22 517 88 44 e-mail: prawny@seka.pl
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
- odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
- dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
- pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
- dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.