Praca zdalna a RODO, co należy o tym wiedzieć?

Co pracodawca i pracownik powinni wiedzieć o ważnych aspektach pracy zdalnej a RODO?
Kolejne przypadki potwierdzonych zachorowań na Covid jednoznacznie wskazują, że pandemia ciągle się rozwija. Nie ulega więc wątpliwościom, że rząd w dalszym ciągu będzie podejmował restrykcyjne środki zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa. Oznacza to, niemal na 100 proc., że praca zdalna zostanie z nami na dłużej.
JUŻ 23 listopada 2020 r. o godz. 10.00-11.30, szkolenie w formie ON-LINE. Sprawdź szczegóły i zapisz się już dziś! Zaufaj naszemu doświadczeniu skontaktuj się z nami już dzisiaj. NAPISZ DO NAS TERAZ NA: szkolenia@seka.pl
Według zapowiedzi rządzących kwestia świadczenia pracy w tej formie niedługo powinna być uregulowana w Kodeksie pracy. Obecnie jednak nie ma żadnych przepisów, oprócz tych w tzw. specustawie z marca 2020 r. A więc pytań jest mnóstwo (chociażby te z zakresu RODO), a odpowiedzi wciąż za mało.
Co warto wiedzieć o RODO w aspekcie pracy zdalnej?
Każdy podmiot, który przetwarza dane osobowe m.in. pracowników, klientów, uczniów czy studentów, powinien wywiązywać się z obowiązku o należytej ochronie danych osobowych tych osób. Przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych tzw. RODO regulują powyższe kwestie i w razie rażącego ich naruszenia Administrator Danych Osobowych (ADO) może ponieść dotkliwe kary finansowe.
Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl
Dlaczego piszemy o pracy zdalnej w aspekcie RODO i co pracodawca i pracownik powinni wiedzieć?
W czasach sprzed wirusa wywiązywanie się z obowiązków RODO było o tyle prostsze, że zabezpieczenia wymagały wyłącznie firmowe serwery, laptopy i łącza internetowe, za pomocą których odbywało się przetwarzanie i gromadzenie danych. Obecnie, gdy większość pracowników pracuje zdalnie – poza firmą, trudniej jest zadbać o bezpieczeństwo przechowywanych informacji. Być może panuje też przekonanie, że dom jest równie bezpieczny co firmowe serwery?
Niestety, takie podejście może być błędne.
- Jak więc w pracy zdalnej zadbać o RODO?
- Jakie obowiązki w tym zakresie ma pracodawca i pracownik?
- Jak realizować prawa podmiotu danych podczas pracy zdalnej?
A także:
- Jakie uprawnienia i obowiązki ma pracodawca podczas pracy zdalnej?
- Jakie środki organizacyjne i techniczne zastosować podczas pracy zdalnej?
Odpowiedzi na te i inne pytania z zakresu pracy zdalnej i RODO zostaną przedstawione podczas szkolenia organizowanego przez SEKA S.A.: PRACA ZDALNA – ASPEKTY RODO, które odbędzie się 23 listopada 2020 r. o godz. 10.00-11.30, w formie ON-LINE.
Na webinarium zapraszamy wszystkie osoby pracujące w działach personalnych, działach kadr, HR BP.
Sprawdź szczegóły i zapisz się już dziś! Zaufaj naszemu doświadczeniu skontaktuj się z nami już dzisiaj. NAPISZ DO NAS TERAZ NA: szkolenia@seka.pl
PROWADZĄCA

