Praca zdalna a koszty pracodawcy

aktualnosci_kodeks-pracy

Prace nad nowelizacją Kodeksu pracy wciąż trwają, ale powoli dochodzą do półmetka. Można się spodziewać, że już niedługo światło dzienne ujrzy ustawa, w której zostaną uregulowane kwestie dotyczące pracy zdalnej.

Dotychczas forma świadczenia pracy zdalnej była określona w ustawie covidowej, jednak jest ona niepełna i zawiera tylko podstawowe jej regulacje. Projekt o zmianie Kodeksu pracy ma zawierać szczegółowe postanowienia i poruszać też kwestie dotyczące kosztów.

Zgodnie z założeniami pracodawca będzie zobowiązany pokryć:

  • koszty związane z instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją narzędzi pracy, w tym urządzeń technicznych, niezbędnych do wykonywania pracy zdalnej,
  • koszty energii elektrycznej, a także niezbędnego dostępu do łączy telekomunikacyjnych,
  • inne niż wskazane powyżej koszty bezpośrednio związane z wykonywaniem pracy zdalnej, jeśli zwrot takich kosztów został określony w porozumieniu zawartym ze związkami zawodowymi, regulaminie, który określają przepisy pracy zdalnej, poleceniu pracodawcy odnośnie wykonywania pracy zdalnej albo porozumieniu zawartym z pracownikiem.

Dodatkowo strony mogą ustalić zasady wykorzystywania przez pracownika wykonującego pracę zdalną materiałów i narzędzi pracy, w tym urządzeń technicznych, niezbędnych do wykonywania pracy zdalnej, niezapewnionych przez pracodawcę, przy czym pracownikowi wykonującemu pracę zdalną, przysługiwać ma w takiej sytuacji ekwiwalent pieniężny w wysokości ustalonej z pracodawcą.

Projekt przewiduje też możliwość wypłaty ryczałtu (zamiast pokrycia kosztów lub wypłaty ekwiwalentu), którego wysokość ma odpowiadać przewidywanym kosztom ponoszonym przez pracownika w związku z pracą zdalną. Nie oznacza to jednak dowolności w ustalaniu wysokości tych wydatków – nowe przepisy mają wskazywać, w jaki sposób obliczyć normy zużycia materiałów i narzędzi pracy.

Źródło: kadry.infor.pl

Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl


Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA

Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Nadchodzące szkolenia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.