Polityka prywatności

Polityka Prywatności SEKA S.A.

Rozumiemy, że Twoja prywatność jest dla Ciebie ważna, dlatego chcemy, abyś wiedział
i rozumiał, jak i dlaczego SEKA S.A. gromadzi, wykorzystuje i udostępnia informacje o Tobie. W niniejszym dokumencie określamy podstawy prawne przetwarzania oraz sposoby zbierania i wykorzystywania danych osobowych a także przedstawiamy informacje na temat praw osób fizycznych. Podane dane osobowe wykorzystujemy w celach określonych w niniejszym dokumencie lub w innym celu wskazanym w momencie ich przekazania SEKA S.A.

Wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby uważa się za "Dane osobowe". W przypadku zbierania i wykorzystywania danych osobowych, chcemy zachować przejrzystość w zakresie podstawy i sposobu przetwarzania danych osobowych, działając w oparciu o rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

ADMINISTRATOR DANYCH

Administratorem danych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe jest SEKA S.A.z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-386 Warszawa. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się skontaktować z nami mailowo na adres odo@seka.pl

Inspektor Ochrony Danych – Aleksandra Wiśniowska, e-mail: odo@seka.pl

BEZPIECZEŃSTWO

Wdrożyliśmy nasze wewnętrzne zasady, polityki, procedury i szkolenia obejmujące ochronę danych, ich bezpieczeństwo i poufność. Podejmujemy uzasadnione środki, aby zabezpieczyć dane osobowe przed utratą, kradzieżą, niewłaściwym użyciem i nieautoryzowanym dostępem, ujawnieniem, zmianą i zniszczeniem. Wszystkie zbierane dane chronione są z użyciem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa.

CEL I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA

SEKA S.A. przetwarza Twoje dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą lub z Twoim pracodawcą lub zleceniodawcą, w tym:

Cel przetwarzania danych osobowych:

Podstawa prawna przetwarzania:

  • Działania związane z zawarciem i realizacją umów z klientami lub kontrahentami

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO

  • Korzystanie z usług oferowanych przez administratora

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO

  • Udzielanie odpowiedzi w celu rozwiązania spraw drogą elektroniczną np. poprzez formularz kontaktowy

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (odpowiedź na zadane pytanie)

  • Prowadzenie rozliczeń księgowych i sprawozdawczości finansowej

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO

  • Rozpatrywanie skarg, wniosków i reklamacji

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO

  • Ustalenie, dochodzenie i obrona ewentualnych roszczeń

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO

  • Udzielanie odpowiedzi na żądanie podmiotu danych

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO

  • Prowadzenie analiz i statystyk

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (usprawnienie prowadzonej działalności)

  • Prowadzenie działań marketingowych (w tym wysyłka newslettera)

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadnionym interesem są działania marketingowe promujące usługi i działania administratora)

  • Prowadzenie procesów rekrutacyjnych na wolne stanowiska

Art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO

  • Podjęcie ewentualnej współpracy na podstawie umowy o współpracy

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO

  • Przetwarzanie danych w ramach mediów społecznościowych

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prowadzenie korespondencji)

SEKA S.A. wpisana jest do ewidencji szkół i placówek niepublicznych i działa w oparciu
o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego
w formach pozaszkolnych (Dz.U.2023.2175 z późn. zm.), ponadto realizując szkolenia z zakresu bhp działamy w oparciu o Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie szkolenia
w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U.2004.180.1860 z późn. zm.)

KATEGORIE I ZAKRES DANYCH

Osoby kontaktujące się z nami

Zbieramy dane osobowe, gdy osoba fizyczna kontaktuje się z nami za pośrednictwem dostępnych narzędzi, w tym poprzez formularz kontaktowy (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon, treść wiadomości). Dane, które otrzymaliśmy wykorzystujemy w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość lub odpowiednie załatwienie sprawy. W trakcie wymiany wiadomości dane osobowe wskazane powyżej mogą obejmować imię i nazwisko, stanowisko osoby kontaktującej się, numer telefonu, adres e-mail, dane teleadresowe pracodawcy
oraz inne służbowe dane kontaktowe.

Osoby indywidualne korzystające z naszych Usług

Świadcząc szeroki zakres Usług przetwarzamy wiele kategorii danych. Są to dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane kontaktowe. Jako placówka kształcenia ustawicznego wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych w przypadku realizacji usług szkoleniowych innych niż bhp zbieramy dane, które potrzebne są do wystawienia zaświadczenia zgodnie z wzorem do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, tj. imię, nazwisko, PESEL. W przypadku realizacji usług szkoleniowych w zakresie bhp do wystawienia zaświadczenia zbieramy – imię, nazwisko, datę urodzenia, zgodnie z wzorem do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy. W przypadku realizacji Usługi - Projekty Unijne i udziału w szkoleniach dofinansowanych ze środków unijnych,
gdy jest to wymagane prawem lub za zgodą osoby fizycznej, możemy zbierać dane,
które są klasyfikowane do szczególnych kategorii danych.

Klienci

W celu świadczenia usług, podpisywania umów i ich profesjonalnej realizacji zbieramy dane osobowe od naszych Klientów i osób wskazanych do kontaktu. Zbierane dane osobowe obejmują imię i nazwisko, stanowisko, dane teleadresowe pracodawcy, służbowy numer telefonu, adres e-mail.

Współpracownicy, w tym podwykonawcy

Zbieramy dane osobowe w celu zamawiania i otrzymywania Usług, jak również świadczenia Usług na rzecz naszych Klientów. Wówczas przetwarzamy dane w zakresie niezbędnym
do realizacji tych usług.

Newsletter

Zbieramy dane w celu nawiązania kontaktu, aby przesłać Tobie informacje o usługach świadczonych przez SEKA S.A. i jej działalności. Każdorazowo możesz zrezygnować
z otrzymywania tych informacji klikając w link rezygnacji w przesłanym przez nas e-mailu.

Kontakty biznesowe

Zbieramy i przetwarzamy dane biznesowe naszych Klientów i potencjalnych Klientów. Dane te obejmują imię i nazwisko, stanowisko, służbowy numer telefonu, adres e-mail, dane teleadresowe pracodawcy. Dane te zbierane są za pomocą systemu do zarządzania przedsiębiorstwem.

Osoby korzystające ze strony seka.pl

Odwiedzając stronę seka.pl możesz pozostawić nam następujące dane: imię i nazwisko, dane kontaktowe, datę urodzenia (zapisując się na szkolenie); imię i nazwisko, adres e-mail, telefon zapisując się na newsletter lub subskrybując Magazyn SEKA); imię
i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, województwo (zostawiając nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy).

Osoby korzystające z platformy e-learningowej

W celu udostępnienia szkolenia na platformie e-learningowej oraz wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia rejestrując się pozostawiasz nam następujące dane: imię i nazwisko, datę urodzenia, adres e-mail.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Okres przechowywania zależy od rodzaju świadczonych usług i celu przetwarzania.

Twoje dane osobowe są przechowywane przez czas obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu w celach wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym podatkowych i rachunkowych, dochodzenia roszczeń w związku
z wykonywaniem umowy, archiwizacyjnych. W przypadku korzystania z usług szkoleniowych
i wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, przez okres ważności szkoleń w celu prowadzenia ewidencji wydanych zaświadczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jeśli wyślesz do nas zapytanie dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do udzielenia odpowiedzi na zapytanie.

W przypadku marketingu bezpośredniego dane osobowe będą przetwarzane do momentu zgłoszenia sprzeciwu.

W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda – do momentu jej wycofania.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH STRONOM TRZECIM

Powierzamy dane osobowe innym podmiotom tylko wówczas gdy zezwalają nam na to przepisy prawa. W odpowiednich umowach zawieramy postanowienia dotyczące środków bezpieczeństwa w celu ochrony danych i zachowania poufności. W związku z tym Twoje dane mogą być przekazywane:

  1. podmiotom współpracującym z nami, które udzielają nam wsparcia w zakresie prowadzenia naszej działalności i wykonują czynności z tym związane, w tym zapewniają wsparcie techniczne dla naszych wewnętrznych systemów IT oraz zarządzania stroną www;

  2. organom nadzorczym, w odpowiedzi na żądanie udzielenia informacji, jeżeli ujawnienie jest zgodne lub wymagane przez obowiązujące prawo, regulację, proces prawny lub wniosek rządowy.

Możemy oferować funkcje udostępniania społecznościowego lub inne zintegrowane narzędzia, które umożliwiają udostępnianie treści lub działań podejmowanych
w naszych Usługach za pomocą innych mediów. Korzystanie z tych funkcji umożliwia udostępnianie określonych informacji znajomym lub publicznie, w zależności
od ustawień, jakie ustalasz z osobą trzecią, która udostępnia funkcję udostępniania społecznościowego, np. Facebook, LinkedIn, Twitter, Google + i YouTube.

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

Zgodnie z obowiązującym prawem osoby fizyczne posiadają określone prawa dotyczące swoich danych osobowych, a administrator odpowiada za ich realizację. W sytuacji gdy
SEKA S.A. jest administratorem danych i decyduje o sposobie i celu przetwarzania danych osobowych, informujemy o Twoich prawach.

Prawo dostępu do danych osobowych – osoby fizyczne mają prawo dostępu do swoich danych, które jako administrator przechowujemy, zgodnie a art. 15 RODO.

Prawo do sprostowania danych – jeśli Twoje dane są nieaktualne lub nieprawidłowe, zgodnie z art. 16 RODO.

Prawo do usunięcia danych – jeśli Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub nie wyrazisz zgody na dalsze przetwarzanie danych, zgodnie z art. 17 RODO.

Prawo do ograniczenia przetwarzania – jeśli zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe,
są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych na czas pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych lub ich zgodnoś

, zgodnie z art. 18 RODO.

Prawo do wniesienia sprzeciwu – w dowolnej chwili, gdy przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazłeś lub Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu, zgodnie a art. 21 RODO.

W przypadku wyrażenia chęci skorzystania z tych praw, prosimy wysłać e-maila na adres odo@seka.pl.

Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.uodo.gov.pl.

Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących danych osobowych na potrzeby takiego marketingu.

PLIKI COOKIES

Strona internetowa administrowana przez SEKA S.A. może wykorzystywać pliki cookies. Są to małe pliki tekstowe, zwane ciasteczkami, pochodzące z witryny www zapamiętywane przez przeglądarkę internetową użytkownika serwisu. Przechowywane są na urządzeniu końcowym, z którego przeglądana jest witryna (np. komputer, telefon, laptop, tablet itp.).

Pliki cookies umożliwiają dostosowanie przeglądanej witryny do Twoich potrzeb i preferencji, a także służą SEKA S.A. do celów statystycznych. Pliki cookies nie służą do identyfikacji i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość osoby przeglądającej witrynę.

Pliki cookies dzielą się na tymczasowe – pamiętane do czasu zamknięcia przeglądarki i cookies z określonym terminem wygaśnięcia, które są zapisywane na przeglądarkę na dłużej.

Ustawienia przeglądarki, z której korzystasz pozwalające na zapisywanie plików cookies oznacza, że wyrażasz zgodę, aby pliki te były zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym.

W każdym momencie masz możliwość samodzielnego określenia warunków korzystania
z plików cookies oraz ograniczenia SEKA S.A. dostępu do nich za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Większość przeglądarek internetowych domyślnie akceptuje pliki cookies. Jeśli wolisz, możesz zazwyczaj ustawić przeglądarkę tak, aby usuwała lub odrzucała pliki cookies innych firm i stron trzecich. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się usunąć lub odrzucić pliki cookies, może to wpłynąć na dostępność i funkcjonalność naszych Usług.

SEKA S.A. nie gromadzi plików cookies administrowanej przez siebie strony w celu identyfikacji, ale monitoruje informacje o niej korzystając z narzędzia Google Analytics, które pomaga analizować Twoje zachowania. Google Analytics gromadzi informacje anonimowo, co nie pozwala na identyfikację osób, których dane dotyczą.

ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI

Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

Ostatnia aktualizacja 10.10.2023 r.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących Polityki Prywatności i przetwarzanych danych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem odo@seka.pl.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.