OBOWIĄZEK PRAWNY PRZEDSIĘBIORCY W ZAKRESIE BDO

Podmiot, który jest wpisany do rejestru BDO, w momencie, gdy jego dane uległy zmianie lub rozszerzono zakres prowadzonej przez niego działalności, jest obowiązany do złożenia marszałkowi województwa wniosku o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze.
Aktualizacji wpisu należy dokonać poprzez wypełnienie formularza, określonego rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru, prowadzonego w ramach Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (Dz.U. 2018 poz. 2528). Na te działania przedsiębiorca ma 30 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana.
Do formularza należy dołączyć oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do rejestru, którego wzór możemy znaleźć na stronie internetowej urzędu. W zakresie składanej dokumentacji zaś, przepisy przewidują możliwość formy elektronicznej, wówczas przekazywany dokument winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
W przypadku trwałego zaprzestania wykonywania działalności wymagającej wpisu do rejestru, podmiot jest obowiązany, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, do złożenia marszałkowi województwa wniosku o wykreślenie z rejestru, zgodnie z art.60 ust. 1 wspomnianej u. o. o. i na podstawie rozporządzenia określającego ten wzór (Dz.U. 2018 poz. 2528).
W myśl art. 179 u. o. o., kto nie składa wniosku o zmianę wpisu do rejestru lub o wykreślenie z rejestru albo składa wniosek niezgodny ze stanem faktycznym, podlega karze aresztu albo grzywny.
Katarzyna Oćwieja
Specjalista ds. ochrony środowiska i zgodności z prawem,
SEKA S.A. Oddział Warszawa
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
