Oddział mieści się w budynku biurowym należącym do Centrum Techniki Okrętowej; powierzchnia 206 m2 obejmuje 7 pomieszczeń, w tym dwie sale wykładowe: duża im. Haliny Krahelskiej o powierzchni 58 m2 mieszcząca do 46 słuchaczy, przygotowana i odpowiednio wyposażona do prowadzenia szkoleń, w tym do pracy na wysokości, druga im. Z. Preussowej, o 36 m2, to laboratorium komputerowe do prowadzenia zajęć w ramach certyfikacji ECDL oraz zajęć warsztatowych, posiada tablicę multimedilną Do dyspozycji słuchaczy sala cateringowa z miejscem do wypoczynku, gdzie prezentowane są najważniejsze wydarzenia z życia Oddziału np. pokaz ratownictwa w zdarzeniu komunikacyjnym na „Dniach Scani” w Gdańsku, biblioteka z literatura fachowa oraz czasopisma branżowe.
Oddział rozpoczął działalność w 1997 r. w budynku przy ul. Okopowej 7 [dwa pokoje], następnie przeniósł się do Pałacu Młodzieży przy ul. Ogarnej [pomieszczenia w piwnicy, jeden pokój], potem na Trakt Św. Wojciecha [120 m2 – dwie sale wykładowe, dwa pomieszczenia biurowe], a następnie do budynku PSS „Społem” przy ul. Chmielnej [160 m2, dwie sale wykładowe, trzy pomieszczenia biurowe]. Od 2010 r. aktualna lokalizacja w samym centrum miasta, w pobliżu węzła komunikacji miejskiej autobusowej i tramwajowej, PKP, SKM, PKM, PKS. Pomieszczenia usytuowane na 13 piętrze z pięknym widokiem na panoramę Starego Miasta. Oddział nominowany do TOP PRODUKT z POMORZA 2014, partner wspierający Konkurs na najlepsze prace projektowe „KAROLE’ organizowany przez Politechnikę Gdańską, członek Regionalnej Izby Pomorza. SEKA S.A. Oddział w Gdańsku jest partnerem biznesowym WSB w Gdańsku [studia podyplomowe: menadżer bezpieczeństwa]. Zakres terytorialny – województwo pomorskie.
Struktura zatrudnienia w oddziale
Zatrudnienie: 5 pracowników (pięciu pełnozatrudnionych) i 12 współpracujących specjalistów bhp, posiadających także uprawnienia inspektora ochrony ppoż., tj.:
- dyrektor oddziału /kierowanie oddziałem, osoba merytoryczna ds. bhp, główny specjalista ds. bhp,
- zastępca Dyrektora Oddziału/osoba merytoryczna ds. bhp, organizacji i realizacji szkoleń, kontakt z P.T. Klientem/główny specjalista ds. bhp, inspektor ochrony ppoż., trener biznesu, mediator społeczny, doradca zawodowy,
- specjalista ds. szkoleń /sprzedaż i organizacja szkoleń, sprawozdawczość, prace administracyjne w oddziale,
- specjalista ds. ochrony środowiska /specjalista ds. oś,
- specjalista ds. bhp/obsługa P.T. Klienta, szkolenia bhp,
- stała współpraca: specjaliści ds. bhp i ppoż. (12 osób), strażacy (1 osoba).
Najważniejsze aktywności/ działania podejmowane przez oddział:
- sprzedaż szkoleń w zakresie bhp i oś,
- organizacja pięciu eco-konferencji,
- organizacja szkoleń dla stałych klientów,
- organizacja szkoleń zawodowych (operatorzy UTB, SEP),
- audyty personalne w tym nadzór nad procedurą antymobingową w ramach „Czerwonego telefonu”,
- sprawowanie nadzoru w zakresie bhp, ppoż. i oś,
- świadczenie jednorazowych usług z zakresu bhp, ppoż. i oś,
- autorski projekt PN.: Wzmocnienie rozwoju i kompetencji służb [bhp] z 16 przedsiębiorstw w latach 2010 – 2012 dającym wsparcie 223 zakładom pracy województwa pomorskiego, w efekcie współpracownicy Oddziału uzyskali:
- kwalifikacje audytora wewnętrznego,
- kwalifikacje ratownika medycznego,
- certyfikat uznania kompetencji specjalisty ds. bhp CIOP-PIB,
- certyfikat uznania kompetencji wykładowcy problematyki – bezpieczeństwo i higiena pracy służb mundurowych, pierwsza pomoc, zagrożenia biologiczne, transport wewnątrzzakładowy, zagrożenia prądem elektrycznym, ergonomia, zarządzanie bezpieczeństwem pracy, oświetlenie pomieszczeń pracy, prawna ochrona pracy,
- oprogramowanie komputerowe wspierające prace specjalisty ds. bhp.
Struktura zatrudnienia w oddziale:
- kierownik Oddziału: zarządzanie oddziałem, obsługa stałych oraz pozyskiwanie nowych klientów, sprzedaż,
- młodszy specjalista ds. obsługi klienta: organizacja szkoleń, spr. administracyjne w oddziale,
- stała współpraca: specjaliści ds. bhp i ppoż. (3 osoby).
Najważniejsze aktywności/ działania podejmowane przez oddział:
- sprzedaż szkoleń z zakresu: prawa pracy, szkoleń komputerowych, szkoleń miękkich, rachunkowości i księgowości, kursów zawodowych, bhp, pierwszej pomocy,
- organizacja szkoleń dla stałych klientów i stałe, aktywne pozyskiwanie nowych klientów,
- sprawowanie nadzoru w zakresie bhp, ppoż. i oś,
- świadczenie jednorazowych usług z zakresu bhp, ppoż. i oś.