O FIRMIE
Skontaktuj się
-
Michał Sekunda
Dyrektor handlowy -
22 517 88 66
-
michal.sekunda@seka.pl
- Formularz kontaktowy
„Zielony zwrot”
For people for our planet
Jako firma rodzinna czujemy szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Chcemy ograniczyć swój wpływ na środowisko; chcemy brać odpowiedzialność za pracujących dla nas ludzi.
TEKST: Przemysław Mitraszewski
W ostatnim czasie o kwestiach ekologicznych mówi się więcej, głośniej i odważniej. Widmo katastrofy klimatycznej sprawiło, że media zaczęły nazywać sprawy po imieniu, a zatrważający przekaz o zagrożonej planecie padł w końcu na podatny grunt.
Naukowcy alarmują, że być może bezpowrotnie utraciliśmy kontrolę nad procesem zmian klimatycznych, a ludzie w końcu usłyszeli to ostrzegawcze bicie dzwonów. Otworzyliśmy się na informację, że coś z tym trzeba zrobić; że nie możemy pozostać bierni, bo to oznaczałoby stopniową, ale pewną samozagładę naszej planety. Ta świadomość realnego zagrożenia to fundament do podjęcia działań. Wiemy, że czas nam się kurczy; że o jakość życia przyszłych pokoleń musimy zacząć walczyć już dzisiaj. Z tym że słowo „walka” może nie jest tu do końca właściwe. Bardziej chodzi w tym przypadku o budowanie świadomości społecznej, edukację, szerzenie wiedzy czy promowanie zachowań proekologicznych. Wierzymy, że sukces w procesie ratowania Ziemi można uzyskać nie metodą nakładania zakazów, nakazów, kar i mandatów, ale dzięki uświadamianiu ludzi, że dbamy o swoją planetę dla siebie i dla następnych pokoleń. Z własnego wyboru, z rozsądku, z mądrości, która płynie z naszych doświadczeń. Jeśli w staraniach na rzecz ocalenia Ziemi chcemy być skuteczni, działania proekologiczne muszą mieć możliwie szeroki charakter i dotyczyć wszystkich aspektów naszego życia. Rola dużych firm przemysłowych jest szczególna. Branża modowa, w której działamy, staje przed konkretnym wyzwaniem: producenci muszą wziąć na siebie większą odpowiedzialność za ludzi i otoczenie.
W LPP jesteśmy przekonani, że – na obecnym poziomie cywilizacyjnym – możliwy jest rozwój zrównoważony, czyli taki, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie.
Żyjmy więc tak, by nie zaciągać „kredytu” u naszych dzieci, wnuków i prawnuków, rujnując im środowisko naturalne w niekończącym się wyścigu po kolejne dobra konsumpcyjne. Od 2017 roku realizujemy Strategię Zrównoważonego Rozwoju – LPP More. Program ten dotyczy wszystkich procesów w firmie i opiera się na czterech filarach: produkt, pracownicy, otoczenie i nasze zasady. Obecnie dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do biznesu. Przyjęliśmy drugą strategię zrównoważonego rozwoju – „For People, For Our Planet”. Zrobiliśmy zielony, proekologiczny zwrot i wybraliśmy się w pięcioletnią „podróż”, gdzie na końcu naszej drogi, w 2025 roku, chcemy osiągnąć konkretne cele, m.in. 100% opakowań przyjaznych środowisku, 50% udziału kolekcji ekologicznych we flagowej marce Reserved oraz zmniejszenie tzw. śladu węglowego.
Najbardziej znaczące i szeroko zakrojone działania będą obejmowały produkcję przyjazną środowisku.
W 2021 roku co czwarty produkt naszej firmy będzie oznaczony metką Eco Aware, a już rok później w salonie każdej z pięciu marek LPP wprowadzony zostanie system zbiórki odzieży używanej. Inwestujemy w technologie, które w przyszłości pozwolą utylizować odpady tekstylne. Ograniczamy emisję dwutlenku węgla. Zobowiązaliśmy się do przestrzegania rygorystycznych standardów w zakresie eliminacji niebezpiecznych chemikaliów w tekstylnym łańcuchu dostaw. Wdrożymy też działania proekologiczne w budynkach naszej centrali i w sieci sklepów. Strategia Zrównoważonego Rozwoju to program kompleksowy, bardzo złożony. To nie tylko kwestie ekologii, ale także kultury organizacyjnej LPP (np. intensywnie pracujemy na rzecz poprawy warunków pracy u naszych dostawców).
Odpowiedzialność za ludzi oraz środowisko stała się integralnym elementem naszej strategii rozwojowej. LPP zamierza konsekwentnie podążać w kierunku eko. Nie ma odwrotu z tej drogi.
Przemysław Mitraszewsk, Pełnomocnik zarządu LPP S.A. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse, firmy z polskim kapitałem działającej w międzynarodowej strukturze jednej z największych firm komunikacyjnych na świecie – Edelman. Przewodniczący Rady Związku Firm PR, członek Rady Etyki PR.