O FIRMIE
Skontaktuj się
-
Michał Sekunda
Dyrektor handlowy -
22 517 88 66
-
michal.sekunda@seka.pl
- Formularz kontaktowy
Frumax
Decyzje
Mają 18-letnie doświadczenie na rynku. Produkty drewniane to ich specjalność, a o podłogach dębowych wiedzą wszystko. Siedziba firmy FRUMAX jest najlepszą reklamą ich produktów, w tym marki flooro. Tu każdy klient może liczyć nie tylko na wyroby najwyższej jakości, w ogromnej gamie kolorów, ale również na fachową opiekę na poszczególnych etapach współpracy.
FURMAX Jarosław Palewski
WSPÓŁPRACA: Magdalena Joda
Magazyn SEKA
FRUMAX jest liderem eksportu polskich produktów z drewna liściastego oraz iglastego. Posiada własny park maszynowy, transport i duże doświadczenie w sprzedaży w całej Europie
Ta koszalińska firma, z całkowicie polskim kapitałem, do niedawna była mało rozpoznawalna lokalnie. W ubiegłym roku rozpoczęła budowanie sprzedaży indywidualnej i hurtowej na terenie całego kraju, koncentrując swoje początkowe działania głównie na Pomorzu Zachodnim. W lutym 2020 roku w Koszalinie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej powstała nowa 11siedziba firmy. We wnętrzach nowoczesnego budynku znajdują się biura, wzorcownia oraz magazyn. W całym obiekcie utrzymywana jest stała wilgotność i temperatura powietrza, dzięki czemu jako jeden z nielicznych magazynów w Polsce mogą zagwarantować niezmienne warunki przechowywania produktów. Jeśli materiał na podłogę będzie tu składowany przez pół roku czy rok, pod żadnym względem nie zmieni swoich parametrów. To bardzo istotne przy materiałach drewnianych, które są niezwykle wrażliwe na wszelkie zmiany
Zdrowie jest najważniejsze, dlatego w celu ochrony pracowników i naszych klientów nie stosujemy tzw. „półśrodków”.
Z uwagi na charakter oferowanych usług eksportowych, od początku sytuacji związanej z epidemią mierzymy się z trudnościami, jakie przyniosła COVID-owa rzeczywistość. Już w lutym ubiegłego roku na pierwsze obostrzenia na–trafili nasi kierowcy dostarczający podłogi do klientów w Wielkiej Brytanii. Bez odpowiednich maseczek, rękawiczek i środków do dezynfekcji rąk nie mogliby wjechać na teren tamtejszych firm i dokonać rozładunku. Nikt o tym nie informował. Nie było sprecyzowanego przekazu i jasno określonych zasad. Na bieżąco musieliśmy się odnajdywać w nowej sytuacji i odpowiednio do niej dostosować, ale dzięki temu od samego początku firma FRUMAX była przygotowana na obostrzenia, które wprowadzono również w naszym kraju. Dlatego jeszcze przed wydaniem zaleceń na wyposażeniu firmy posiadaliśmy wszystkie niezbędne środki ochrony, takie jak maseczki, rękawiczki, środki dezynfekujące itp. Wiele uwagi poświęciliśmy również na edukację naszych pracowników w tym zakresie oraz wspólne podnoszenie świadomości i odpowiedzialności, aby do minimum zmniejszyć ryzyko wystąpienia wśród nas zachorowań. Poruszaliśmy także tematykę dbałości o dobrą kondycję organizmu i zachowanie odporności oraz zdrowego trybu odżywiania. Dzięki dużej przestrzeni biurowej oraz usytuowaniu miejsc pracy w naszej siedzibie mogliśmy bezproblemowo rozstrzygnąć kwestie zachowania dystansu społecznego. Nasi pracownicy znajdują się w dwukrotnie większych odległościach niż te zalecane, a podczas przemieszczania po obiekcie obowiązkowo stosujemy maseczki. Wszystkie podjęte w firmie działania, które dotyczą bezpieczeństwa w związku ze stanem epidemicznym, zostały wzorowo ocenione podczas kontroli przeprowadzonej przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Kontrolujący byli pod wrażeniem naszego przygotowania zarówno pod względem stosowania się do zaleceń i wdrożonych zasad w firmie, jak również jakości środków ochronnych i dezynfekujących, których używaliśmy. A dla nas to norma, ponieważ – jak wiadomo – zdrowie jest najważniejsze, dlatego w celu ochrony pracowników i naszych klientów nie stosujemy tzw. „półśrodków”, czy produktów wątpliwej jakości.
Nasza bogata wzorcownia i duża przestrzeń ekspozycyjna pozwalają zachować odpowiedni dystans społeczny pomiędzy handlowcami a odwiedzającymi gośćmi. Każdy klient może liczyć nie tylko na wyroby najwyższej jakości, w ogromnej gamie kolorów, ale również na fachową opiekę na poszczególnych etapach współpracy (wybór materiałów, wsparcie przy projekcie, montaż i późniejsza konserwacja podłogi). Wspólnie z klientem, na podstawie projektu budowlanego, obliczamy ilość potrzebnych desek. Przeprowadzamy wizje na inwestycjach, mierzymy wilgotność i twardość wylewek, ustalamy miejsca dylatacji oraz obróbki korkiem. Kompleksowa obsługa to jeden z tych elementów, który nas wyróżnia i jest doceniany przez naszych Partnerów.
Dopiero co otworzyliśmy nową siedzibę firmy, a tu zaskoczyła nas pandemia COVID-19. Przyszło nieprzewidywalne, nastąpił bardzo trudny czas dla wszystkich. Mimo zaistniałej sytuacji cały czas rozwijamy naszą firmę oraz markę flooro, poszerzając ją o nowe produkty, zdobywając coraz większą cześć rynku krajowego oraz zagranicznego. Nowa siedziba firmy jest najlepszą reklamą jej wyrobów – w biurowcu na każdym kroku wykorzystane zostało drewno dębowe. Zapraszamy nie tylko inwestorów, ale również architektów, projektantów wnętrz i wykonawców. Chętnie zaprezentujemy każdemu możliwości, jakie stwarzają nasze produkty. Jesteśmy w stanie zrealizować bardzo zindywidualizowane zamówienia. Klient może u nas obejrzeć i dotknąć każdy z oferowanych produktów. Możemy zaprezentować także dokumentację fotograficzną naszych realizacji w Koszalinie i okolicach. Często bywa ona dla klientów inspirująca, a z drugiej strony pokazuje, jak wiele rozwiązań można uzyskać za pomocą warstwowej deski dębowej, która jest naszą specjalnością
Czy 2021 rok niesie ze sobą trudne wyzwania w ochronie zdrowia pracowników?
Z jednej strony chciałoby się powiedzieć, że nie i najtrudniejszy okres już za nami. Nasza firma zdała ten egzamin, pomimo iż rozpoczynaliśmy z wysoko podniesioną poprzeczką i dużo szybciej niż inne firmy. Bardzo nas to cieszy i oczywiście zamierzamy utrzymać wysoki poziom ochrony zarówno pracowników, jak i naszych klientów. Z drugiej strony, choć sytuacja nie jest nowa i nauczyliśmy się już w niej funkcjonować, to nadal jest kryzysowa. Statystyki zachorowalności i umieralności powodu wirusa COVID-19 w Europie wciąż powodują kolejne ograniczenia. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, a dla ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa wprowadzane są nowe restrykcje. I tak wprowadzone obowiązkowe testowanie na obecność SARS CoV-2 dla pracowników, którzy dostarczają zamówienia naszym europejskim sąsiadom, może się okazać takim właśnie trudnym wyzwaniem. Dodatni wynik testu wiąże się wówczas z koniecznością po-zostania za granicą na kwarantannie, dodatkowymi kosztami pobytu, przestoju i szeregiem innych wynikowych tych okoliczności. Jesteśmy oczywiście przygotowani na taką ewentualność, ale nie zwalnia nas to z odpowiedzialnego działania poprzez stosowanie się do zaleceń i obostrzeń. Jeśli dodamy do tego zdrowy tryb życia, odpowiednią dietę i czas na odpoczynek, zmniejszamy ryzyko zachorowania – nasz zespół ma tego pełną świadomość. Miejmy nadzieję, czego wszystkim życzę, że to będzie ostatni rok tego typu zmagań i wyzwań.
Jarosław Palewski
Założyciel firmy; z wykształcenia marketingowiec i specjalista od zarządzania. We FRUMAX odpowiada za strategię i rozwój. Prywatnie miłośnik koszenia trawy, ogrodnik oraz szczęśliwy ojciec trójki synów.