CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami dokonywania zakupu usług/dostaw/robót budowlanych w ramach zamówień publicznych do kwoty 130 000 zł netto.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej począwszy od pracowników urzędów gmin, żłobków, przedszkoli, szkół podstawowych, szkół średnich, starostw powiatowych, powiatowych urzędów pracy, wojewódzkich urzędów pracy.
KORZYŚCI
Podczas szkolenia:
– zostaną omówione zasady wynikające z nowej ustawy prawo zamówień publicznych, z ustawy o finansach publicznych oraz z ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;
– zostaną poruszone kwestie związane z tworzeniem wewnętrznych procedur odwołujących się do zamówień publicznych do kwoty 130 000 zł;
– zostaną zaprezentowane i omówione przykładowe regulaminy zawierające procedury zamówień do 130 000 złotych;
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili samodzielnie stworzyć regulaminy wewnętrzne w jednostce, ocenić przydatność już posiadanych oraz zweryfikować zasadność istniejących procedur.
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Nowe zasady PZP.
a) Jakie zasady związane z zamówieniami publicznymi do kwoty 130 000 zł zawiera PZP.
2. Wyłączenie kwotowe stosowania PZP.
3. Jak należy szacować wartość zamówienia?
a) Czym jest zaniżenie zamówienia, a czym podział zamówienia?
b) Łączenie zamówień w celu uniknięcia stosowania ustawy.
c) Odpowiedzialność za nieprawidłowe szacowanie wartości zamówienia.
d) Wzajemna korelacja pomiędzy zamówieniami publicznymi, a finansami publicznymi.
4. Co oznacza pojęcie „zakup jednorazowy”?
5. Jak „kupować” do 130 000 złotych?
a) Wewnętrzne progi do 130 000 złotych – jakie zastosować? Czy istnieją progi „obligatoryjne”?
b) Jak dokumentować zamówienia do 130 000 złotych?
c) Jakie wewnętrzne procedury warto wprowadzić przy zamówieniach do 130 000 zł?
6. Czy regulaminy wewnętrzne są konieczne w jednostce? Propozycje zapisów w regulaminach wewnętrznych.
a) Co warto zawrzeć w regulaminie?
b) Szacowanie zamówienia.
c) Procedura „poszukiwania” wykonawcy.
d) Procedura wyłonienia wykonawcy.
7. Rola BIP przy zamówieniach publicznych do 130 000 zł.
8. Zasada konkurencyjności, a zamówienia do 130 000 zł.
9. Umowy w zamówieniach „bagatelnych”.
a) Jakie zapisy wprowadzić do umów?
b) Postanowienia umowne obligatoryjne i fakultatywne.
c) Rozwiązanie, wypowiedzenie umowy przy zamówieniach do 130 000 zł.
10. Przykładowe regulaminy w jednostkach – omówienia na przykładach obowiązujących regulaminów.
11. Pytania uczestników.