CELE SZKOLENIA
Zapoznanie uczestników z zagadnieniami skutecznej sprzedaży, psychologią klientów, jak skutecznie sprzedawać produkty OZE.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie przeznaczone jest dla tych wszystkich, którzy zajmują się bezpośrednio lub pośrednio sprzedażą OZE (FOTOWOLTAIKI).
KORZYŚCI
Znajomość typów klientów, wiedza z zakresu nowoczesnych technik sprzedaży i marketingu.
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Produkty OZE cechy i korzyści.
2. Techniki sprzedażowe, typy klientów, opis idealnego klienta, potrzeby klientów, czego boją się klienci.
3. Warsztaty z zakresu skutecznej sprzedaży produktów: cecha, zaleta, korzyść na jakie elementy należy zwracać uwagę, co wpływa na skuteczną sprzedaż.
3. Wsparcie sprzedaży, bazy, klientów, przewagi konkurencyjne produktów odnawialnych źródeł energii: instalacje fotowoltaiczne, instalacje wiatrowe, pompy ciepła, magazynowania energii.
4. Prowadzenie rozmów sprzedażowych: co musimy wiedzieć o kliencie, kto podejmuje decyzję o zakupie, kto jest ostatecznym użytkownikiem, kto płaci za produkt, dlaczego klienci kupują, jak często kupują, jaka jest typowa wola zakupu.
5. Customer journey – Test na style komunikacyjne.
6. Budowanie relacji z klientem i serwis posprzedażowy.
7. Skuteczny marketing: opinie klientów, sposoby skutecznej komunikacji marketingowej co działa, a czego należy unikać, social media jak z nich korzystać, grupy docelowe, posty sprzedażowe, blogi, trend booki, budowanie wartości dla klienta.
8. Listy kontrolne procesów sprzedażowych: jak wybrać firmę oze, na co zwracać uwagę przy wyborze firmy branży OZE, najczęściej zadawane pytania przez klientów – szczegółowa check lista, w jaki sposób dotrzeć do klientów np. sklep internetowy, spotkania online, powadzenie warsztatów, własne opracowania np. jakie czynności wykonujemy wiosną, latem, jesienią i zimą z produktami OZE .
9. Szanse i zagrożenia – co decyduje o skutecznej sprzedaży – dyskusja.
10. Podsumowanie oraz sesja pytań i odpowiedzi.