CELE SZKOLENIA
Zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami dotyczącymi zagospodarowania destruktu asfaltowego i betonowego w drogownictwie oraz zapoznanie z różnymi technologiami utrzymania i naprawy nawierzchni dróg.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie adresowane jest do kadry inżynieryjno -technicznej firm projektowych i wykonawczych z zakresu budownictwa
drogowego, a także przedstawicieli administracji drogowej wszystkich szczebli – zamawiających i/lub nadzorujących
wykonanie robót.
KORZYŚCI
Korzyści ze szkolenia:
– umiejętność przeprowadzenie trafnej diagnozy stanu nawierzchni,
– umiejętność doboru odpowiedniej technologii utrzymania lub naprawy drogi
– poznanie formalnych możliwości oraz ścieżki postępowania w obecnym stanie niejasnych i niekorzystnych przepisów.
ZAKRES TEMATYCZNY
I. Recykling w budownictwie drogowym
1. Zagadnienia formalno-prawne zagospodarowania destruktu – nazewnictwo, procedowanie, pozwolenia
2. Klasyfikacja i badania destruktu asfaltowego w świetle rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2021 r.
3. Możliwości techniczne i warunki stosowania materiałów uzyskanych po rozbiórce i przetworzeniu betonu
i nawierzchni asfaltowych – RID i normy zharmonizowane
4. Możliwości wykorzystania destruktu asfaltowego w wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych
5. Mity, praktyka, przykłady stosowania
II. Technologie utrzymania i remontów nawierzchni dróg – technologie na zimno
1. Remonty cząstkowe RC
2. Powierzchniowe utrwalenie PU
3. Cienkie warstwy układane na zimno CWZ – Slurry Seal / Microsurfacing
4. Specyfika diagnostyki przedremontowej w technologiach emulsyjnych
5. Technologie łączone (omówienie spotykanych rozwiązań) MMA/MCE/CWZ/PU
6. Złączenia międzywarstwowe
7. Aspekty normalizacyjne technologii emulsyjnych
III. Technologie utrzymania i remontów nawierzchni dróg – technologie na gorąco
1. Nakładki – nowe warstwy ścieralne na istniejącej nawierzchni z klasycznych mma
2. Cienkie warstwy ścieralne z SMA, AUTL, BBTM
3. Nawierzchnie jednowarstwowe SMA 16 JENA
4. Warstwy przeciwspękaniowe i przeciwzmęczeniowe z mma na gorąco
5. Specyfikacje dla mma
6. Aspekty normalizacyjne technologii mma i asfaltowych