Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w pracy

CELE SZKOLENIA

Celem szkolenia jest uświadomienie uczestnikom jak organizować środowisko pracy aby przeciwdziałać sytuacjom, które mogą być postrzegane jako mobbing lub dyskryminacja. Szkolenie uwzględnia planowane zmiany w Kodeksie pracy, które od 15 stycznia 2025 r. są na etapie konsultacji społecznych. 

ADRESACI SZKOLENIA

  • Pracownicy działów HR oraz kadr i płac 
  • Menedżerowie 
  • Osoby zarządzające zespołami
  • Osoby zainteresowane tematyką przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji 


KORZYŚCI

  • Uświadomienie konsekwencji wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w pracy.
  • Zwiększenie wrażliwości na zachowania mobbingowe i dyskryminacyjne.
  • Zwiększenie świadomości w zakresie przeciwdziałania, ograniczania oraz łagodzenia skutków mobbingu i dyskryminacji.
  • Pogłębienie wiedzy, jak tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko pracy i zapewnić stabilną sytuację w firmie.
  • Zdobycie wiedzy pozwalającej uniknąć poważnych konsekwencji związanych z mobbingiem w strukturach organizacji. 


ZAKRES TEMATYCZNY

 1. Nowa definicja mobbingu.

2. Czym jest dyskryminacja?

3. Ważne definicje – wątpliwości

4. Przeciwdziałanie mobbingowi – na czym ma polegać:
• kiedy i dlaczego występuje
• objawy i cechy mobbingu – rozpoznawanie mobbingu;
• jak się zachować wobec mobbingu
• skutki i koszty mobbingu w miejscu pracy
• co nie jest mobbingiem?

5. Zachowania dyskryminacyjne:
• rozpoznawanie zachowań dyskryminacyjnych
•  molestowanie seksualne
• co jest a co nie jest dyskryminowaniem w zatrudnieniu

6. Reagowanie na mobbing:
• pozycji przełożonego
•z pozycji obserwatora/współpracownika
•z pozycji ofiary
• kiedy i dlaczego występuje
• objawy i cechy mobbingu – rozpoznawanie mobbingu;
• jak się zachować wobec mobbingu
• skutki i koszty mobbingu w miejscu pracy
• co nie jest mobbingiem?