CELE SZKOLENIA
Podczas warsztatu przygotujemy menadżerów do zarządzania pracą zdalną w swoim zespole. Pokażemy co robić, aby budować komunikację, współpracę i kulturę efektywności w sytuacji nagłego przełączenia na pracę zdalną. Zainspirujemy do korzystania z dostępnych narzędzi i rozwiązań IT wspierających zarządzanie i kooperację na odległość.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest skierowane do pracodawców, osób zarządzających, managerów oraz działów HR.
KORZYŚCI
Podczas szkolenia uczestnicy:
- poznają zasady organizacji pracy zdalnej, w tym prawidłowego zatrudnienia pracownika,
- zapoznają się z tematem kontroli w miejscu wykonywania pracy,
- poznają wady i zalety pracy zdalnej
- dowiedzą się jak zadbać o bezpieczeństwo IT oraz RODO
- poznają zasady rozliczania pracy zdalnej
- uzyskają informacje na temat tworzenia regulaminów, procedur oraz dokumentacji
- zgłębią temat dotyczący możliwych rozwiązań wprowadzonych w Tarczach Antykryzysowych
- omówią metody komunikacji w zespole oraz wzmocnienie motywacji
ZAKRES TEMATYCZNY
moduł I „Wstęp do pracy zdalnej – aspekty prawne”
• Praca zdalna a telepraca
• Zalety i wady wykonywania pracy w formie zdalnej
• Zatrudnienie w formie telepracy i pracy zdalnej
• Obowiązki pracodawcy wobec telepracownika i pracownika wykonującego pracę zdalnie
• Kontrola w miejscu wykonywania pracy
• BHP w domu pracownika
moduł II „Przygotowanie firmy do pracy zdalnej”
1. Przygotowanie formalne organizacji:
• Procedury, regulaminy, dokumentacja
• Organizacja stanowiska pracy pracownika wykonującego pracę zdalnie
• RODO podczas pracy zdalnej
• Aspekty miękkie – komunikowanie w organizacji przy pracy zdalnej
• Bezpieczeństwo IT
• Czas pracy przy pracy zdalnej
• Kontrola wykonywania pracy zdalnej.
2. Rozwiązania wprowadzone w Tarczach Antykryzysowych.