Kontroler jakości – rola i zadania (zakres rozszerzony)
CELE SZKOLENIA
- wprowadzenie uczestników w podstawy pracy na stanowisku kontrolera jakości,- zapoznanie z kluczowymi narzędziami wykorzystywanymi na tym stanowisku
ADRESACI SZKOLENIA
osoby rozpoczynające pracę na stanowisku kontrolera, kontrolerzy jakości, liderzy zespołów produkcyjnychKORZYŚCI
poparta praktycznymi przykładami wiedza o problematyce i prawidłowym wykonywaniu zawoduZAKRES TEMATYCZNY
DZIEŃ 11. Rola kontrolera jakości
2. Rodzaje kontroli jakości
3. Zgodność z przepisami, normami i wymaganiami klienta
4. Kryteria obiektywne i subiektywne podczas kontroli
5. Dokumentacja techniczna i technologiczna w procesach kontroli jakości
6. Prowadzenie kontroli jakości i raportowanie jej wyników (karta niezgodności, raport z audytu)
7. Rozwiązywanie problemów jakościowych (metoda 8D)
8. Kontroler jakości w sytuacjach konfliktowych
DZIEŃ 2
1. Identyfikacja i identyfikowalność
2. Narzędzia problem solving (burza mózgów, diagram Ishikawy, 5WHY)
3. Działania korygujące i zapobiegawcze, cykl PDCA
4. Zarządzanie sprzętem pomiarowym (wzorce, kryteria pomiarów, kalibracja urządzeń, Gage R&R)
5. Szkolenia wewnętrzne