E-Doręczenia - obowiązki administracji publicznej związane z wdrożeniem doręczeń elektronicznych

CELE SZKOLENIA

Od 1 stycznia 2025 roku adres do e-Doręczeń musi mieć większość podmiotów publicznych i przedstawicieli zawodów zaufania publicznego oraz niektórzy przedsiębiorcy.
Do października 2029 roku wszystkie podmioty publiczne, jednostki samorządu terytorialnego, a także sądy, komornicy i prokuratura będą musiały prowadzić korespondencję urzędową poprzez e-Doręczenia.

To oznacza, że skrzynkę do e-Doręczeń będą musieli założyć również przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG i KRS, inne podmioty niepubliczne wpisane do KRS, np. fundacje i stowarzyszenia.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zapoznamy Państwa ze wszystkimi aspektami dotyczącymi e-Doręczeń, łącznie z harmonogramem ich obowiązkowych wdrożeń.

Cele szkolenia:
• Zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami funkcjonowania doręczeń elektronicznych w odniesieniu do administracji publicznej,
• Przedstawienie zasad funkcjonowania doręczeń elektronicznych,
• Przedstawienie różnic pomiędzy doręczeniami elektronicznymi a innymi formami komunikacji elektronicznej z organami władzy publicznej,
• Zapoznanie uczestników z zasadami doręczeń elektronicznych, w tym publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczną usługą hybrydową oraz ich rolą w kontakcie ze stronami postępowania administracyjnego.

ADRESACI SZKOLENIA


Pracownicy wszystkich organów administracji publicznej (zarówno rządowej, jak i samorządowej), którzy stosują przepisy k.p.a. i rozpatrują sprawy administracyjne.

KORZYŚCI

• Prześledzenie krok po kroku procedur związanych z założeniem i korzystaniem z doręczeń elektronicznych,
• Zapoznanie z funkcjonowaniem doręczeń elektronicznych i ich rolą w pracy administracji publicznej,
• Zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania doręczeń w okresie „przejściowym”,
• Zapoznanie uczestników z funkcjami doręczeń elektronicznych w postępowaniach administracyjnych oraz zasadami doręczeń w tej formie.

ZAKRES TEMATYCZNY

1. Czym są doręczenia elektroniczne?
  a) Podstawowy zakres pojęć związanych z doręczeniami elektronicznymi.
  b) Zakres podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.
  c) Obowiązki administracji publicznej związane z doręczeniami elektronicznymi.
  d) Zakres usług dostępnych w ramach doręczeń elektronicznych.
  e) Rodzaje usług dotyczących obsługi doręczeń elektronicznych.
  f) Jakie podmioty mogą świadczyć usługę doręczeń elektronicznych?
2. Czym jest adres do doręczeń i skrzynka do doręczeń elektronicznych? Zakres zastosowania doręczeń elektronicznych w postępowaniach administracyjnych.
3. Baza adresów elektronicznych i postępowanie związane z wpisem do bazy.
4. Rola doręczeń elektronicznych w funkcjonowaniu administracji publicznej.
5. Wdrożenie doręczeń elektronicznych dla poszczególnych grup podmiotów.
6. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z usługi doręczeń elektronicznych? Skutki założenia adresu do doręczeń elektronicznych z punktu widzenia organów administracji publicznej oraz prowadzonych postępowań administracyjnych.
7. Procedura założenia adresu do doręczeń elektronicznych – dla osób fizycznych i osób prawnych.
8. Wpływ doręczeń elektronicznych na postępowania administracyjne i sądowoadministracyjne  
9. Funkcjonowanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – aspekty praktyczne.
10. Epuap, mObywatel a skrzynka do doręczeń elektronicznych:
  a) Różnice praktyczne,
  b) Możliwości integracji,
  c) Funkcjonowanie EPuap  w okresie przejściowym.
11. Konsekwencje związane z brakiem adresu do doręczeń elektronicznych z punktu widzenia postępowań administracyjnych.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.