CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest poznanie własnego stylu przywództwa, nabycie umiejętności zarządzania zespołem (od komunikacji po motywowanie i delegowanie zadań)
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest dla specjalistów przygotowujący się do awansu, menedżerów z krótkim stażem w nowej roli oraz przedsiębiorców powiększających swoje zespoły.
KORZYŚCI
•Nabycie umiejętności z obszaru zarządzania zespołem
•Zdefiniowanie wizji siebie jako lidera
•Rozwój kompetencji komunikacji menedżerskiej
•Określenie kierunków i zasad działania zespołu
•Budowa autorytetu lidera w pracy zdalnej i hybrydowej
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł I
Rola lidera i menedżera
•Menedżer vs. lider
-Koncepcja przywództwa J. C Maxwella w praktyce
-Co to znaczy zarządzać: funkcje zarządzania wg. Fayola i Griffina
-Jak zarządzać skutecznie i efektywnie: inspiracje od P.F. Druckera i S. Coveya
•Od roli specjalisty do roli menedżera i lidera
-Relacje przed awansem i ich wpływ na dalszą współpracę
-Jakie kompetencje rozwijać w roli menedżera i lidera
-Jak zacząć przygodę z zarządzaniem – definiowanie wizji działania
Moduł II
Komunikacja menedżerska – fundament relacji z zespołem
•Podstawy asertywnej komunikacji interpersonalnej
-Zasady NVC jako zasady relacji z zespołem
-Trening techniki podstawowej – komunikat „JA” vs. TY
•Menedżerskie expose – jak komunikować wizję i zasady działania
-Kiedy stosować technikę expose
-Zasady – struktura wystąpienia expose
-Miniwarsztat – expose Uczestników szkolenia
•Udzielanie informacji zwrotnej
-Funkcje feedbacku w zarządzaniu: motywowanie, korygowanie, informowanie
-Zasady udzielania informacji zwrotnej
-Techniki udzielania informacji zwrotnej
-FUO vs. FUKO
-Cel i kontrakt psychologiczny – dobre praktyki feedbacku
-Technika feedforward
Moduł III
Niezbędnik zarządczy menedżera – delegowanie i motywowanie w zespołach zdalnych i hybrydowych
•Ja jako lider ? – Autodiagnoza stylu zarządzania
•Podstawy MBO – praktyka efektywnego i skutecznego zarządzania przez cele
-Wyznaczanie celów wg. dr Gail Matthews
-Monitorowanie realizacji celu: zasady definiowania i stosowania KPI
•Delegowanie jako metoda kaskadyzacji celów
-“Twarde” i “miękkie” zasady delegowania
-Zarządzanie sytuacyjne wg. K Blancharda, a skuteczne delegowanie
-Miniwarsztat definiowania procedury rozmowy delegującej osadzonej w realiach zawodowych Uczestników szkolenia
•M&M’s – inspirujący eksperyment szkoleniowy z zakresu motywacji
•Wprowadzenie do współczesnego ujęcia motywacji w zarządzaniu
-Krótki przegląd teorii motywacji – na czym oprzeć swoje działanie
-Motywacja 3.0 wg. D. Pinka
-Burza mózgów: lista praktycznych działań motywujących osadzonych w realiach zawodowych Uczestników szkolenia
Moduł IV
Poligon menedżerski – praktyczny warsztat rozwiązań
•Analiza wyzwań zawodowych Uczestników i trening reagowania
-Przedstawienie przygotowanego wcześniej wg. określonego schematu case study (post-work dla Uczestników)
-Analiza problemu – dyskusja
-Brainstorming: wypracowanie rozwiązania
-Wstępne testowanie rozwiązania (np. symulacja rozmowy kontrolnej)