Obowiązujący stan epidemii koronawirusa obliguje przedsiębiorców do przestrzegania przepisów i zasad ustanowionych tzw. specustawą. Zakłady pracy muszą jednak funkcjonować i realizować plany sprzedażowe, które poniekąd zakładają organizację spotkań, kongresów czy konferencji biznesowych. Jak w obecnych czasach sprostać temu wyzwaniu?
Zgodnie z § 6 ust. 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z 19 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020r., poz. 1066) przedsiębiorcy oraz inne podmioty działalności związanej z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak: targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, mogą je organizować, pod warunkiem jednak zapewnienia, aby w miejscu odbywania się imprezy znajdowała się nie więcej niż 1 osoba na 4 m2 powierzchni dostępnej dla uczestników, widzów lub klientów, z wyłączeniem obsługi.
Kolejne przepisy zawarte w § 8 ww. rozporządzenia nakazują, by zakłady pracy organizujące tego typu spotkania, zapewniły:
- osobom zatrudnionym niezależnie od podstawy zatrudnienia rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk,
- odległość między stanowiskami pracy wynoszącą co najmniej 1,5 m, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności wykonywanej w danym zakładzie pracy, a zakład ten zapewnia środki ochrony osobistej związane ze zwalczaniem epidemii.
Ponadto, podczas organizacji spotkań czy innych imprez na większą liczbę osób warto rozważyć wprowadzenie dodatkowych środków ostrożności, m.in. takich jak:
- wyznaczyć dla każdego uczestnika miejsce na sali;
- poinformować uczestników przed imprezą/spotkaniem o zasadach bezpieczeństwa obowiązujących w trakcie wydarzenia, m.in. o tym w jaki sposób należy poruszać się po obiekcie, jaką odległość zachowywać w kontaktach z innymi osobami;
- przekazać uczestnikom informacje o obowiązku stosowania środków do dezynfekcji rąk, maseczek lub przyłbic do zakrywania nosa i ust (zapewnionych przez organizatora).
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA