Niemożliwe staje się możliwe
Nieplanowane sytuacje powodują konieczność wyjścia poza ustalone szablony i rozwiązania. W obszarze szkoleń konieczna była elastyczność – szybka reorganizacja programów z offline na online. Dziś pracodawcy przekonali się do formy zdalnej szkoleń.
Potrzeby szkoleniowe
Jeszcze przed pandemią zaspokojenie potrzeb szkoleniowych pracowników bywało problemem. W każdym przypadku konieczna jest analiza czy dane potrzeby są z bieżne z planem rozwojowym i możliwościami finansowymi organizacji. Ten ostatni czynnik stała się powodem całkowitego wstrzymania działań rozwojowych.
„Strategię działania określa pracodawca i tym samym wskazuje obszary kompetencyjne konieczne do jej realizacji. W kwestii obszarów rozwojowych jestem zdania, że ważniejsze od tego, kto wskazuje te obszary, jest określenie, po co należy wskazaną kompetencję rozwijać i gdzie będzie wykorzystywana, w jakich zadaniach. Osobiście uważam, że to dobrze, jeśli pracownik wychodzi z inicjatywą, ma pomysł na swój rozwój. Zwracam jednak uwagę na to, na ile tematyka jest bliska obowiązkom obecnym bądź przyszłym w przypadku przewidywanej zmiany. Preferuję zasadę, zgodnie z którą idę na szkolenie po to, aby tę wiedzę transferować do swoich praktyk, bieżącej pracy; by dzielić się tą wiedzą z innymi.”
Powiedziała Agnieszka Grad Dyrektor Zespołu Szkoleń w Getin Noble Bank S.A. Psycholog, Trener Biznesu
Komunikacja
Czas pandemii nauczył nas nowych form komunikacji. W miejsce bezpośrednich form weszły nowe stwarzane dzięki nowoczesnym technologom, których musieliśmy siłą rzeczy się nauczyć i do których musieliśmy się przyzwyczaić.
„Współpraca bez komunikacji nie jest możliwa w żadnym czasie, a w obliczu tak trudnych okoliczności jak pandemia komunikacja potrzebna jest bardziej niż kiedykolwiek. To jest bardzo wymagający czas dla wszystkich, test nie tylko jakości narzędzi wykorzystywanych w firmie do komunikacji wewnętrznej, ale i jakości przywództwa. Pamiętajmy, że w czasie kryzysu komunikacja musi zaspokajać fundamentalne potrzeby człowieka, takie jak poczucie bezpieczeństwa i nadziei na lepszą przyszłość. Trzeba wyważyć informacje dotyczące zadań i rezultatów z wrażliwością na drugiego człowieka w zmianie. Tam, gdzie pojawia się wzajemna troska i prawdziwe zainteresowanie tym, co dzieje się w zespole, nie martwiłabym się zbytnio o „zdewastowanie” umiejętności komunikacyjnych.” Agnieszka Grad
Przeczytaj więcej w wywiadzie z Agnieszką Grad Dyrektorem Zespołu Szkoleń w Getin Noble Bank S.A. Psychologiem i Trenerem Biznesu
Materiał jest także umieszczony na platformie wydawniczej, przyjaznej do czytania treści na smartfonie, zobacz poniżej:
☎️ Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl.
W cyklu DOŚWIADCZENIE, opisaliśmy już kilka bardzo ciekawych case study działań SEKA S.A. ze swoimi klientami, do których należą największe światowe marki:
Shell – interweniuj, przestrzegaj, szanuj Więcej…
AMREST – Quick service & casual dining Więcej…
Rolls-Royce – organizator pracy bezpiecznej Więcej…
DHL – „O mały włos” Więcej…
PROSAVE.pl – Życie chronione wiedzą Więcej…
NAJBLIŻSZE SZKOLENIA ZDALNE
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA