Czy pracownicze szafki ubraniowe mogą być rotacyjne?

Każdy pracownik powinien korzystać ze swojej indywidualnej szafki. Oznacza to, że pracodawca ma obowiązek zapewnienia takiej liczby szafek ubraniowych, ilu pracowników zatrudnia.
Obowiązek ten wynika z §111 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, który stanowi:
„Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom pomieszczenia i urządzenia higienicznosanitarne, których rodzaj, ilość i wielkość powinny być dostosowane do liczby zatrudnionych pracowników, stosowanych technologii i rodzajów pracy oraz warunków, w jakich ta praca jest wykonywana”.
Z kolei zgodnie z §14 ust. 3 załącznika nr 3 do ww. rozporządzenia szatnia ta powinna być wyposażona w dwie szafy pojedyncze lub jedną szafę podwójną dla każdego korzystającego z niej pracownika, w której jedna szafa jest przeznaczona na odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej, a druga – na odzież własną pracowników.
Pracodawca ma obowiązek zapewnienia wszystkim pracownikom optymalne warunki higieniczne do przechowywania odzieży roboczej, obuwia roboczego i środków ochrony indywidualnej oraz odzieży własnej. Wynika to nie tylko ze wskazanego przepisu, ale także z art. 207 § 2 pkt 2 ustawy Kodeks pracy, który nakłada na pracodawcę obowiązek zapewniania przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Źródło: https://www.prawo.pl
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
