Każdy pracownik powinien korzystać ze swojej indywidualnej szafki. Oznacza to, że pracodawca ma obowiązek zapewnienia takiej liczby szafek ubraniowych, ilu pracowników zatrudnia.
Obowiązek ten wynika z §111 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, który stanowi:
„Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom pomieszczenia i urządzenia higienicznosanitarne, których rodzaj, ilość i wielkość powinny być dostosowane do liczby zatrudnionych pracowników, stosowanych technologii i rodzajów pracy oraz warunków, w jakich ta praca jest wykonywana”.
Z kolei zgodnie z §14 ust. 3 załącznika nr 3 do ww. rozporządzenia szatnia ta powinna być wyposażona w dwie szafy pojedyncze lub jedną szafę podwójną dla każdego korzystającego z niej pracownika, w której jedna szafa jest przeznaczona na odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej, a druga – na odzież własną pracowników.
Pracodawca ma obowiązek zapewnienia wszystkim pracownikom optymalne warunki higieniczne do przechowywania odzieży roboczej, obuwia roboczego i środków ochrony indywidualnej oraz odzieży własnej. Wynika to nie tylko ze wskazanego przepisu, ale także z art. 207 § 2 pkt 2 ustawy Kodeks pracy, który nakłada na pracodawcę obowiązek zapewniania przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Źródło: https://www.prawo.pl
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
- odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
- dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
- pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
- dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.