Pliki cookies

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zaakceptuj, jeśli chcesz dalej korzystać ze strony.

Jeśli widzisz ten popup zbyt często, sprawdź czy masz włączoną akceptację plików cookies w swojej przeglądarce.

Polityka prywatności

Akceptuję
SEKA S.A. | Dostarczamy uzupełniające się usługi w zakresie obowiązkowych zadań firm, w każdym mieście Polski.
Zaznacz stronę

Im słońce wyżej na niebie, tym bardziej myślimy o wypoczynku gdzieś z dala od aktualnego miejsca pobytu. Przewidujący mają na rok wcześniej wykupione wycieczki, wczasy czy miejsca docelowego pobytu. Ceny są wówczas atrakcyjniejsze, a i czasu na przygotowanie się do wymarzonego wyjazdu więcej. Inni czekają na tzw. okazje, aby w ostatniej chwili wybrać się w tę egzotyczną podróż.

Obojętnie, jaką formę rezerwacji wybierzemy (tę wczesną czy last minute) nasz wypoczynek powinien być bezpieczny. Jak zminimalizować rozczarowania, nerwy i straty? Oto kilka dobrych rad, przed podróżą:

Po pierwsze
Zaplanuj wyjazd

Należy zaplanować swój wyjazd za granicę kraju korzy- stając ze stron Ministerstwa Spraw Zagranicznych z ser- wisu „Bezpieczne wakacje”: https://msz.gov.pl/pl/infor- macje_konsularne/bezpieczne_wakacje/

W sześciu działach MSZ opisuje kroki, jakie należy przedsięwziąć, ZANIM wyjedzie się z kraju:

  • Upewnij się, czy twój paszport jest ważny i czy masz niezbędne wizy,
  • Sprawdź, do których krajów potrzebujesz paszportu, a do których wystarcza dowód osobisty oraz ubezpieczenie

– Na stronie znajdują się ostrzeżenia dla podróżujących (uwzględnione są kraje, do których MSZ odradza podróże) a także serwis informacyjny: PODRóŻE ZA GRANICę, a w nim poradnik „Polak za Granicą” , który zawiera, m.in: informacje o warunkach wyjazdu, bezpieczeństwie, przepisach prawnych, cle i inne przydatne wiadomości, a także aktualne ostrzeżenia dla podróżujących i wskazówki dotyczące postępowania w przypadkach losowych.

Bardzo przydatny jest także serwis „Odyseusz” – służący do rejestracji podróży. W przypadku wystąpienia za granicą sytuacji nadzwyczajnych, umożliwia MSZ kontakt z osobami przebywającymi w danym kraju, i udzielenie im pomocy przez właściwą placówkę dyplomatyczno- konsularną i bezpłatną aplikację iPolak, która wskaże drogę do najbliższej polskiej placówki dyplomatycznej, pod- powie, co zrobić w razie kłopotów podczas wyjazdu, czy jak zadbać o własne bezpieczeństwo w różnych zakątkach świata. Można w niej znaleźć aktualne ostrzeżenia dla podróżujących, publikowane przez MSZ.

W dziale UBEZPIECZ się znajdziemy informację o:

  • Potrzebie zaopatrzenia się w polisę ubezpieczeniową (sprawdź warunki) Wykup polisę dopasowaną do swoich potrzeb i planów wakacyjnych – to niewielki koszt, który gwarantuje spokój w nieszczęśliwych
  • Koniecznie należy rozszerzyć polisę o pokrycie kosztów transportu medycznego.
  • Nie wybieraj się za granice bez Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ.
  • Opcjonalnie należy zastanowić się nad wykupieniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (szczególnie przy małych dzieciach oraz zwierzętach wypoczywających z nami).
  • Koniecznie zaszczep się, jeśli wyjeżdżasz do egzotycznych krajów (warto pomyśleć o tym wcześniej, bowiem niektóre szczepionki podawane są w serii, a ich skuteczność nabywa się po dłuższym czasie.

MSZ i dobre obyczaje nakazują:

  • Poznać lokalne zwyczaje i prawo, aby uniknąć nie- przyjemnych sytuacji.
  • Postępowanie zgodnie z miejscowymi normami.
  • Posiadanie przy sobie numeru dyżurnego do właściwej placówki dyplomatyczno-konsularnej.

W krajach, gdzie Polska nie ma swojego przedstawicielstwa, polski turysta ma prawo do opieki konsularnej ze strony przedstawicielstw innych państw członkowskich Unii Europejskiej na równi z obywatelami tych państw.

Po drugie
Touroperator, czyli biuro podróży

Warto poznać opinie innych klientów, nie tylko z oficjalnych stron danego touroperatora. Przede wszystkim na- leży je sprawdzić w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych oraz zweryfikować na liście zadłużonych biur w Krajowym Rejestrze Długów.

Po trzecie
Umowa na świadczenie usługi turystycznej

Jak każda umowa powinna być dokładnie przeczytana, kiedy ma się wątpliwości, należy pytać. Na co zwracać szczególna uwagę? Na zapisy odnoszące się samego pobytu (standard hotelu: im więcej gwiazdek, tym większy luksus. Więcej informacji na stronie: https://www.esky. pl/porady-dla-podroznych/hotele/rodzaje-i-kategorie- hoteli/co-oznaczaja-gwiazdki-hotelowe), warunki ubezpieczenia czy kwestie związane z dotarciem na miejsce (transport, przeloty). Należy również zwrócić uwagę na to, czy w umowie nie ma zapisów przerzucających odpowiedzialność za niepowodzenie wyjazdu na klienta (klauzule niedozwolone).

Po czwarte
Karta lepsza niż gotówka

Płacąc kartą za wczasy (czy w biurze, czy on-line) – w razie niewywiązania się biura podróży z umowy – można zyskać dodatkową ochronę i żądać zwrotu kosztów, dzięki procedurze chargeback (obciążenie zwrotne). Wystarczy złożyć reklamację wraz z wyjaśnieniami roszczeń w ban- ku, który wydał kartę. Następnie bank w imieniu klienta rozpocznie procedurę żądania zwrotu środków. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, klient otrzyma na swój rachu- nek bankowy zwrot części lub całość kwoty transakcji.

Po piąte
Kiedy się rozczarowałeś, reklamuj

Jeśli wybraliśmy wycieczkę i udaliśmy się na wyczekiwane wczasy, a na miejscu zaskoczyły nas warunki – np. hotel miał niższy standard, wyżywienie było inne niż to zapisane w umowie – możemy złożyć reklamację, popartą własną dokumentacją (zdjęcia, filmy, pisemne oświadczenia rezydentów). Zazwyczaj mamy na to 30 dni od powrotu z wycieczki, niemniej swoje uwagi możemy zgłaszać organizatorowi już w trakcie trwania wczasów. Orientacyjną wysokość rekompensaty określa tzw. tabela frankfurcka.

Po szóste
Zabierz ze sobą swoje lekarstwa i miniapteczkę

Leki przeciwbólowe, podstawowe materiały opatrunkowe, środki na owady i ukąszenia, na zatrucia pokarmowe oraz ochronę przed słońcem (odmrożeniem).

Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń do nas!

Wybierz temat lub oddział SEKA S.A.

Infolinia
Infolinia

+48 22 517 88 88

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Dział handlowy
Dział handlowy

+48 22 517 88 66

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Białystok
Oddział Białystok

+48 85 871 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bielsko-Biała
Oddział Bielsko-Biała

+48 33 300 10 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Bydgoszcz
Oddział Bydgoszcz

+48 52 522 57 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gdańsk
Oddział Gdańsk

+48 58 732 08 80

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Gorzów Wlkp.
Oddział Gorzów Wlkp.

+48 95 737 46 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Katowice
Oddział Katowice

+48 32 700 22 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kielce
Oddział Kielce

+48 41 230 98 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Koszalin
Oddział Koszalin

+48 94 721 42 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Kraków
Oddział Kraków

+48 12 203 19 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Łódź
Oddział Łódź

+48 42 280 10 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Lublin
Oddział Lublin

+48 81 464 16 30

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Olsztyn
Oddział Olsztyn

+48 89 679 94 40

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Poznań
Oddział Poznań

+48 61 624 02 60

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Rzeszów
Oddział Rzeszów

+48 17 717 65 20

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Szczecin
Oddział Szczecin

+48 91 88 19 500

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Warszawa
Oddział Warszawa

+48 22 517 88 50

Jesteśmy online

Jesteśmy offline

Oddział Wrocław
Oddział Wrocław

+48 71 738 38 00

Jesteśmy online

Jesteśmy offline