BDO – rejestracja Firm

BDO_rejestracja_firm

24 stycznia 2018 r Ministerstwo Środowiska uruchomiło rejestr firm wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Jest to część systemu BDO, czyli bazy danych produktów, opakowań i gospodarce odpadami. Organami odpowiedzialnym za prowadzenie rejestru są marszałkowie województw.

Kto podlega obowiązkowi rejestracji?

Obowiązkowi rejestracji podlegają wszystkie podmioty wytwarzające odpady i obracające nimi zobowiązane do prowadzenia ich ewidencji. W przypadku firm, które prowadziły działalność w momencie uruchomienia rejestru termin rejestracji upłynął 24 lipca 2018r. Obecnie rejestracja odbywa się na bieżąco. W przypadku zmiany informacji zamieszczonych w rejestrze lub zmiany zakresu prowadzonej działalności podmioty zobowiązane są do złażenia marszałkowi województwa wniosku o zmianę wpisu do rejestru w ciągu 30 dni. (art. 59 ustawy o odpadach). W przypadku zaprzestania działalności wymagającej rejestracji podmiot zobowiązany jest do złożenia marszałkowi wniosku o wykreślenie z rejestru w terminie 14 dni. (art. 60 ust. 1 ustawy o odpadach) Z obowiązku rejestracji zwolnione są między innymi: osoby fizyczne i jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami wykorzystujące odpady na własne potrzeby, firmy niezajmujące się profesjonalnie zbieraniem odpadów, czyli np. sklepy zbierające zużyte świetlówki czy apteki zbierające przeterminowane leki.

Opłaty

Rejestracja i korzystnie z bazy są darmowe dla większości przedsiębiorstw. Wyjątek stanowią podmioty wymienione w art. 57 u.1. Ustawy o odpadach. Należą do nich między innymi przedsiębiorstwa wprowadzające sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie i akumulatory. W przypadku mikroprzedsiębiorstw wysokość opłaty rejestrowej i rocznej wynosi 100pln a dla dużych podmiotów 300pln. Opłaty są przeznaczone na pokrycie kosztów funkcjonowania bazy oraz zasilają budżety województw i budżet centralny

Wpis do rejestru

Marszałek województwa dokonując wpisu do rejestru nadaje przedsiębiorstwu dziewięciocyfrowy numer ewidencyjny generowany przez system, jednocześnie tworzone jest indywidualne konto. Następnie marszałek pisemnie informuje dany podmiot o nadanym numerze rejestrowym BDO oraz podaje identyfikator (login) oraz hasło do konta. Wszystkie podmioty prowadzące ewidencje odpadów powinny zamieszczać numer rejestrowy na kartach przekazania i ewidencji odpadów oraz na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością

 

Jeżeli masz pytania dotyczące ochrony środowiska skontaktuj się z Aleksandrem Florkiem Koordynatorem ds. ochrony środowiska SEKA S.A. tel. 32 700 22 36 | kom. 503 091 080 | e-mail: aleksander.florek@seka.pl

Zobacz też:
bhp i ppoz seka sa 100x40szkolenia zawodowe seka sa 100x40prawo pracy i ubezpieczen spolecznych seka sa 100x40kursy komputerowe seka sa 100x40pierwsza pomoc seka sa 100x40ochrona srodowiska seka sa 100x40rekrutacje i zatrudnienie seka sa 100x40szkolenia miekkie seka sa 100x40
kursy metodyczne seka sa 100x40srodki ochrony roslin seka sa 100x40rachunkowosc i finanse seka sa 100x40prawo zamowien publicznych seka sa 100x40

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA


Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Nadchodzące szkolenia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.