Audyt przeciwpożarowy w zakładzie pracy
Audyt z zakresu ochrony przeciwpożarowej to analiza faktycznego stanu bezpieczeństwa pożarowego i zgodności obiektu z obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi. Okresowe i systematyczne przeprowadzanie w zakładzie tego typu audytów daje szansę na podjęcie działań w celu zniwelowania ewentualnych nieprawidłowości.
Zgodnie z Ustawą z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2009 r. Nr 178, poz. 1380 z późn. zm.) za ochronę przeciwpożarową odpowiada bezpośrednio właściciel, zarządca lub użytkownik obiektu. Obowiązujące przepisy nakładają na ww. osoby szereg zadań i obowiązków, których niedopełnienie grozi sankcjami karnymi, a w przypadku powstania pożaru lub innego zagrożenia – ogromnymi stratami materialnymi, niewypłaceniem ubezpieczenia oraz odpowiedzialnością karną.
KUPUJĘ GAŚNICĘ, SPRAWDZAM KTÓRA JEST NAJODPOWIEDNIEJSZA DLA MNIE
Audyt z zakresu ochrony przeciwpożarowej umożliwia zidentyfikowanie wszystkich nieprawidłowości bez konsekwencji prawnych. Pozwala również usunąć wszelkie niezgodności i uniknąć ewentualnych konsekwencji wyciąganych przez uprawnione do kontroli podmioty.
Forma i zakres audytu ustalany jest indywidualnie i może być przeprowadzony jednorazowo lub cyklicznie. Podczas audytu sprawdzane są przede wszystkim:
- warunki ochrony przeciwpożarowej;
- wyposażenie w podręczny sprzęt gaśniczy, systemy pożarowe;
- warunki ewakuacji w obiekcie;
- procedury postępowania na wypadek pożaru i innego zagrożenia w obiekcie;
- odległości od budynków sąsiadujących;
- występowanie stref pożarowych;
- wielkość obciążenia ogniowego;
- zagrożenie wybuchowe;
- zaopatrzenie w wodę do zewnętrznego gaszenia pożaru;
- drogi pożarowe i bramy wjazdowych;
- dokumentacja;
- regularność ćwiczeń ewakuacyjnych na wypadek pożaru;
- oznakowanie obiektu w znaki ochrony przeciwpożarowej zgodne z PN;
- aktualność szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
st.bryg. w st. spocz. mgr inż. Sławomir Klusek
Dyrektor Oddziału SEKA S.A. w Gorzowie Wlkp.
Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl
NAJBLIŻSZE SZKOLENIA
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
15.01.2025 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Wrocław |
29.01.2025 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Kielce |
17.02.2025 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
17.02.2025 |
Zobacz więcej |
Szkolenie dla osób wyznaczonych do zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników |
Poznań |
17.02.2025 |
Zobacz więcej |
Zobacz też:
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
- odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
- dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
- pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
- dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.