Audyt bhp w firmie – jakie są korzyści dla pracodawcy?

333274-P9UEH2-105

Przedsiębiorco, czy jesteś pewien, że lokal, w którym prowadzisz działalność spełnia wszelkie wymagania z zakresu bhp i ppoż., a warunki pracy nie stwarzają zagrożenia dla pracowników? Najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie audytu bhp, który ukaże wszelkie nieprawidłowości lub też zgodności z obowiązującymi przepisami.  

Zgodnie z Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.) odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy ponosi pracodawca. Dlatego każda firma, która zatrudnia pracowników, ma obowiązki wynikające z przepisów bhp i ppoż., a pracodawca obowiązany jest  im zapewnić przede wszystkim bezpieczne warunki pracy.

W momencie, kiedy uprawnione organy kontroli stwierdzą uchybienia, w zależności od ich skali, pracodawca może być zmuszony nawet do zamknięcia działalności.

Jakie korzyści daje audyt bhp w firmie?

Audyt bhp, jak już pisaliśmy w poprzednim artykule, ma za zadanie sprawdzenie czy stan warunków pracy oraz wyposażenie pomieszczenia jest zgodne z obowiązującym prawem. Po przeprowadzonej kontroli pracodawca zyskuje:

  1. Raport, zawierający szczegółowe informacje, co firmie jest zgodne z prawem, a jakie elementy należy zmienić, albo usunąć.
  2. Propozycje wdrożenia nowych procedur i standardów, które mają za zadanie poprawę bhp w przedsiębiorstwie i doprowadzenie do sytuacji pełnej zgodności z prawem.
  3. Czas, by wdrożyć powyższe rozwiązania.
  4. Uniknięcie konsekwencji prawnych wyciąganych przez uprawnione organy kontroli. Audyt bhp jest przeprowadzany na żądanie pracodawcy, więc nawet po stwierdzonych nieprawidłowościach, nie otrzyma on mandatu lub innego upomnienia.
  5. Pewność, że przedsiębiorstwo działa, albo będzie działało w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
  6. Pewność, że zarówno pracownicy jak i klienci są bezpieczni przebywając w jego firmie.

Ponadto, dzięki audytowi bhp pracodawca może też wpłynąć na częśtotliwość zachorowań na choroby zawodowe wśród pracowników, oraz zredukować ryzyko wypadków, czy też zaplanować wydatki.

Zobacz też:


Pobierz najnowsze wydanie magazynu SEKA
Zobacz także
Wyszukiwarka szkoleń
Znajdź szkolenie

Nadchodzące szkolenia

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.