Kompleksowa obsługa budynków
Firma Dussmann Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego holdingu Dussmann wiodącego dostawcy usług Integrated Facility Management (IFM), czyli kompleksowej obsługi obiektów biurowych, przemysłowych, czy logistycznych. Firma jest jedną z dominujących w tej branży na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej.
Obszary, w których działa firma mogą wydawać się rozbieżne. Tymczasem kompleksowa obsługa budynków to nie tylko ochrona. Dla zapewnienia odpowiedniego standardu pracy konieczne jest sprzątanie obiektów obsługa techniczna urządzeń takich jak windy czy systemy klimatyzacyjne oraz świadczenie usług cateringowych. Dussmann świadcząc swoje usługi wykazuje dużą elastycznością. Klienci mogą w sposób dowolny korzystać z szerokiego wachlarza usług w zależności od indywidualnych potrzeb.
Warunki pandemii koronawirusa wymusiły zmiany w sposobie funkcjonowania firmy, której pracownicy z konieczności zmuszenie są do pracy wymagającej bezpośrednich kontaktów między ludzkich. Jeżeli chodzi o kwestie szkoleniowe to we wszystkich przypadkach gdzie jest to możliwe szkolenia prowadzone są w formie zdalnej. Dotyczy to zarówno szkoleń BHP, onboardingu jak i szkoleń menadżerskich. Wyjątek stanowią jedynie szkolenia stanowiskowe.
W warunkach pandemii szczególne istotna jest dbałość o higienę w pracy. Nie ogranicza się to je dynie do zapewnienia pracownikom środków ochrony osobistej takich jak maseczki czy rękawiczki oraz dezynfekcji.
„W tym przypadku nasi pracownicy musieli nabyć wiele nowych kompetencji, ponieważ te procesy realizuje się za pomocą specjalistycznych urządzeń. Dezynfekcja nie polega na przysłowiowym przetarciu szmatką. Nasi ludzie – specjalnie wyznaczona do tego celu grupa – musieli nauczyć się obsługi tych urządzeń. Tutaj widzę dużą, istotną zmianę.” Powiedziała Hanna Macyra z Firmy dusman Dussmann
Utrzymanie szczególnego reżimu dotyczy przede wszystkim usług cateringowych. „Nikt już na przykład w kantynie sam nie bierze sztućców, tylko muszą one być odpowiednio przygotowane i podane. Konieczność dostosowania funkcjonowania cateringu do obostrzeń związanych z epidemią jest dużym wyzwaniem”. Powiedziała Hanna Macyra
W nowej sytuacji Dussmann dostosował się do zmian, które wprowadzili jego klienci. chodzi ut przede wszystkim o to by nie dochodziło do „mieszania się” osób. Firma szczyci się tym, że szybko dostosowała się do nowych wymogów, zawdzięcza to dużej elastyczności i planowaniu. Oczywiście nie można było przewidzieć wybuchu pandemii ale dzięki odpowiednio przygotowanej kadrze firma poradziła sobie w nowych warunkach.
„Wydaje mi się, że to przygotowanie wynika z długofalowej polityki dotyczącej zarządzania, w tym kształcenia kadr. (…) Jeżeli mamy dobrze przygotowaną kadrę w podstawowych aspektach zarządzania oraz umiejętności menedżerskich, to nawet jeżeli zdarza się sytuacja kryzysowa, ci ludzie radzą sobie świetnie.” Hanna Macyra
Materiał jest także umieszczony na platformie wydawniczej, przyjaznej do czytania treści na smartfonie, zobacz poniżej:
☎️ Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl.
W cyklu DOŚWIADCZENIE, opisaliśmy już kilka bardzo ciekawych case study działań SEKA S.A. ze swoimi klientami, do których należą największe światowe marki:
Shell – interweniuj, przestrzegaj, szanuj Więcej…
AMREST – Quick service & casual dining Więcej…
Rolls-Royce – organizator pracy bezpiecznej Więcej…
DHL – „O mały włos” Więcej…
PROSAVE.pl – Życie chronione wiedzą Więcej…
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA