Czasy koronawirusa zmusiły przedsiębiorców do zmiany dotychczasowego sposobu pracy. Problem ten dotknął wiele przedsiębiorstw, jednak największą rewolucję przeszły firmy, których podstawowym zakresem działań był bezpośredni kontakt z klientem, m.in. sprzedaż i szkolenia. Musieli się oni dostosować do nowej rzeczywistości.
Można by pokusić się o twierdzenie, że najbardziej „ucierpiał” sektor szkoleniowy. Szczególnie w branżach, które wymagają bezpośredniego spotkania z prowadzącym i pokazania praktycznych rozwiązań, takich jak np.: udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym, postępowanie w razie wycieku materiałów niebezpiecznych, czyli z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Dotychczas większość szkoleń odbywała się stacjonarnie. Dlatego firmy stanęły więc przed poważnym wyzwaniem: wprowadzeniem całkowicie nowego sposobu przekazania wiedzy za pośrednictwem sprzętu i Internetu.
Jakie niezbędne działania należy podjąć, by firma nie zatrzymała swojej pracy na czas kryzysu?
Przede wszystkim – włącz się do Internetu
Szkolenia on-line to obecnie jedyny sposób, by przekazać niezbędną wiedzę podnoszącą kompetencje pracowników lub odbyć obowiązkowe szkolenia z zakresu bhp. Prowadzone za pośrednictwem sprzętu, tzw. spotkania bezkontaktowe muszą być angażujące, ponieważ najważniejszym zagrożeniem jest znużenie i znudzenie uczestnika, który siedząc we własnym mieszkaniu przy biurku z komputerem lub na kanapie z laptopem po prostu się nie skupia.
Należy więc opracować całkowicie nową formę szkolenia, tak, by była interesująca i zachęcająca, a przede wszystkim merytoryczna. Pomocnym w tym zakresie może się okazać kreatywny copywriter, który na „suchą” wiedzę spojrzy z innej perspektywy i zaproponuje interesujący i nieszablonowy scenariusz.
Zainwestuj w niezbędny sprzęt
Kolejnym ważnym punktem są narzędzia. Wszelkie rozpraszacze, takie jak: słabe światło, figury i kształty na ściance, kiepska jakość przekazu – negatywnie wpływają na odbiór przekazu. Uczestnik szybko się zniechęci, a firma straci klienta.
W tym celu należy wydzielić osobne pomieszczenie do nagrań wideo i zaopatrzyć go w niezbędny i sprawdzony sprzęt. Na pewno warto zainstalować:
- greenscreen (np. 3m x 2,5m)
- aplikację do realizacji z greenscreenem,
- aplikację do obróbki wideo,
- lampy (trzy),
- stojak na kamerę,
- kamerę,
- mikrofon (kierunkowy),
- oraz konto na jednym z dostępnych platform.
Okres pandemii kiedyś dobiegnie końca, jednak rozwiązania, które obecnie zostaną opracowane i wdrożone w przyszłości na pewno będą przydatne. Ewolucja ciągle trwa.
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA