Szkolenie – Pracownicze Plany Kapitałowe w jednostkach finansów publicznych
Pracownicze Plany Kapitałowe to nowa propozycja polskiego rządu, który chciał stworzyć osobom pracującym okazję do gromadzenia kapitału na emeryturę i poprawy standardu życia po zakończeniu okresu wieku produkcyjnego. Ustawa ogłoszona w 2019 roku zakłada, że gromadzone na kontach środki są prywatną własnością, dzięki czemu mogą podlegać dziedziczeniu. Mogą też być wypłacone w dowolnym momencie, jeśli ich właściciel wykażę taką wolę. Zarządzanie środkami gromadzonymi w ramach tego kapitału wymaga wiedzy z zakresu zasad wyboru instytucji finansowych, zawierania umów czy możliwości dokonywania wpłat i wypłat. Taką wiedzę pomoże Państwu zdobyć szkolenie PPK.
Dla kogo jest szkolenie PPK?
Dla kogo jest szkolenie PPK?
Szkolenia z PPK stanowią doskonały sposób na bliższe zapoznanie się z treścią ustawy oraz możliwościami, jakie stwarzają dla firm i ich pracowników nowe formy gromadzenia oszczędności emerytalnych. W szczególności powinny z nich skorzystać osoby, które zajmują się w firmach zarządzaniem finansami, sprawami kadrowymi czy też są ich właścicielami, dbającymi o przyszłość pracowników. Wybierając szkolenie PPK, poznają one zasady zawierania umów o prowadzenie i zarządzanie PPK, a także rolę i prawa pracownika w planach kapitałowych.
Jeśli interesują Państwa Pracownicze Plany Kapitałowe, szkolenia przybliżające zasady ich funkcjonowania oraz związane z tym kwestie prawne znajdziecie w ofercie firmy Seka.
ZAPRASZAMY NA WYDARZENIE SZKOLENIOWE PROWADZONE W FORMIE WEBINARIUM
kiedy: wskaż dogodny dla Twojej firmy termin, długość szkolenia: 2h,, jak: ON-LINE, koszt szkolenia: 149 PLN
Szkolenia z PPK poruszają wszystkie najistotniejsze kwestie związane z prawem, strukturą, funkcjonowaniem oraz możliwościami, jakie dają pracownikom plany kapitałowe. Wybierając zajęcia w Seka, zyskujecie Państwo gwarancję, że otrzymacie kompleksowe przygotowanie do podejmowania decyzji w tym zakresie. Zgłębicie też wszystkie tajemnice programu i dowiecie się, jakie opcje ustawa przewiduje dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę.
ZAKRES TEMATYCZNY
W Seka przybliżymy Państwu Pracownicze Plany Kapitałowe. Szkolenia obejmują pełny zakres tematyczny obejmujący wszystkie aspekty programu.
- Pracownicze Plany Kapitałowe- omówienie ustawy o PPK.
- Obowiązki i terminy dotyczące wprowadzenia PPK w przedsiębiorstwie.
- Omówienie umowy o prowadzenie PPK.
- Omówienie umowy o zarządzanie PPK.
- Obowiązki informacyjne pracodawcy względem pracowników dotyczącą PPK.
- Obowiązki pracownika względem pracodawcy odnośnie PPK.
- Omówienie możliwości zmian instytucji finansowych zarządzających w imieniu pracodawcy PPK.
- Pracownik pracujący na umowę o prace i zleceniobiorca a PPK.
ADRESACI SZKOLENIA
- Podmioty budżetowe (samorządowe) bez względu na ilość zatrudnionych osób i rodzaj zawartej umowy,
- mikroprzedsiebiorcy zatrudniający poniżej 20 osób,
- działy kadrowe, księgowe, płacowe,
- biura rachunkowe.
KORZYŚCI
Niewątpliwą korzyścią, jaką zapewnia szkolenie PPK w Seka, jest dokładne zapoznanie się z treścią ustawy wraz z interpretacją jej poszczególnych zapisów. Pozwoli to Państwu lepiej zrozumieć możliwości, jakie stwarza program oraz uniknąć sytuacji, w których podjęte decyzje będą nieść za sobą niekorzystne konsekwencje. Jeśli chcecie Państwo wdrożyć w swojej firmie Pracownicze Plany Kapitałowe, szkolenia pomogą Wam w wyborze odpowiednich form finansowania, w sporządzeniu zgodnej z prawem zabezpieczającej Wasze interesy umowy oraz w sprawnej organizacji działań związanych ze wdrażaniem programu.
Pracownicze Plany Kapitałowe są przeznaczone dla konkretnych firm i ich pracowników. Ponieważ są obowiązkowe, do przedsiębiorcy należy odpowiednie przygotowanie pracowników oraz wyznaczenie osób, które będą wdrażać projekt, obliczać i dokonywać wpłaty czy informować pracowników o zasadach działania programu. Szkolenie PPK to najlepszy sposób na przygotowanie się do takiej pracy, zdobycie odpowiedniej wiedzy oraz przećwiczenie umiejętności.
Podczas szkolenia z PPK uczestnicy:
- poznają podstawowe zagadnienia związane z PPK,
- poznają obowiązki pracodawcy dotyczące wprowadzenia PPK w przedsiębiorstwie,
- dowiedzą się, jak wybrać instytucję finansową i podpisać umowę o zarządzanie PPK w przedsiębiorstwie,
- dowiedzą się, jak podpisać umowę o prowadzenie PPK,
- poznają niezbędne dokumenty dotyczące prowadzenia PPK w przedsiębiorstwie,
- poznają wytyczne i obowiązki w zakresie PPK wynikające z ustawy,
- poznają praktyczne przykłady wprowadzenia PPK w przedsiębiorstwie.
PROWADZĄCY
Trener: Tomasz Buranicz
Od niemal 20 lat pracuje w dziale personalnym i pełni stanowisko Kierownika ds. personalnych zarządzając około 30-osobowym zespołem. W swojej codziennej pracy współpracuje z ZUSem i Urzędem Skarbowym. Posiada również wykształcenie pedagogiczne. Od 11 lat wykonuje zawód nauczyciela przedmiotów ekonomicznych oraz prowadzi kursy kadrowo-płacowe w szkołach policealnych na terenie Wrocławia i okolic.
Jako praktyk Pan Tomasz Buranicz w swojej pracy trenerskiej wykorzystuje doświadczenie i wiedzę zdobytą w dziale kadr przedsiębiorstwa, w którym pracuje a omawianą tematykę wzbogaca o liczne przykłady.
- Wysłanie przez Uczestnika zgłoszenia poprzez kliknięcie ikony „Wyślij zgłoszenie” jest równoznaczne z akceptacją niniejszych warunków uczestnictwa.
- Ostateczne uczestnictwo musi zostać potwierdzone przez Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy lub wpisania uczestnika na listę rezerwową ze względu na ograniczoną liczbę miejsc na szkoleniu.
- Organizatorem szkolenia jest firma SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie (04-386), przy ul. Paca 37 o kapitale zakładowym w wysokości 2.000.000,00 PLN, wpisana do rejestru przedsiębiorców, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000082102.
- Opłata za udział w szkoleniu powinna zostać zaksięgowana na koncie Organizatora najpóźniej 2 dni robocze po dokonaniu zapisu na szkolenie.
- Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług szkoleniowych bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia. W przypadku doręczenia Organizatorowi pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej kwoty. W przypadku późniejszych rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości:
• 50% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 14 dni przed szkoleniem
• 80% jego wartości – w przypadku powiadomienia o rezygnacji doręczonego Organizatorowi na mniej niż 5 dni przed szkoleniem
• 0% – nieobecność zgłoszonego uczestnika zobowiązuje do zapłaty pełnej należności. - Wysokość opłaty za uczestnictwo w szkoleniu została ustalona przez Organizatora i obowiązuje do czasu zmiany jej przez Organizatora.
- Ewentualne zastrzeżenia co do realizowanej usługi szkoleniowej należy zgłaszać na adres Organizatora wskazany w punkcie 3 powyżej, w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub odwołania szkolenia (odstąpienia od umowy). W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia a uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia i nie wniósł opłaty za szkolenie wówczas umowa ulega rozwiązaniu bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń woli przez Strony. W sytuacji gdy Organizator zmienił lub odwołał termin szkolenia po wniesieniu opłaty przez uczestnika, zaś uczestnik nie zaakceptował nowego terminu szkolenia całość wniesionej kwoty zostanie zwrócona.
Skontaktuj się z nami poprzez:
- e-mail: zdalne.szkolenia@seka.pl
- lub bezpośrednio – 786 813 649
Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl