„Zielony zwrot” wyznaczył nowy kierunek rozwoju LPP
LPP jest firmą rodzinną. Już od dłuższego czasu realizuje politykę, która zakłada szczególną odpowiedzialność za warunki w jakich przyjdzie żyć przyszłym pokoleniom. Ten cel firma chce osiągnąć poprzez ograniczenie wpływu na środowisko. Szczególne ma również dbałości i odpowiedzialność za zatrudnionych pracowników.
Kwestie ekologii – LPP
W ostatnim okresie jest coraz głośniej na temat kwestii ekologicznych. Coraz wyraźniej rysujące się widmo katastrofy ekologicznej powoduje, że w mediach coraz to na temat konieczności podjęcia szybkich działań mających na celu powstrzymanie tworzących się zagrożeń. Rosnąca świadomość społeczne stwarza odpowiedni klimat do zmiany filozofii w sferze społeczno-gospodarczej.
Naukowcy alarmują, że już w tej chwili jesteśmy na granicy utraty wpływu na środowisko naturalne naszej planety. To przesłanie spowodowało, że powszechne stało się przekonanie, iż dłużej nie stać nas na bezczynność. Doprowadziło by to naszą planetę do zagłady. W filozofii LPP ugruntowało się przekonanie, że ratunek dla naszej planety nie można osiągnąć metodą nakazów i zakazów a jedynie przez wzrost powszechnej świadomości ekologicznej.
Zrównoważony Rozwój
Od 2017 LPP realizuje Strategię Zrównoważonego Rozwoju – LPP More opierającą się na czterech filarach: produkt, pracownicy, otoczenie i nasze zasady.
„Obecnie dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do biznesu. Przyjęliśmy drugą strategię zrównoważonego rozwoju – „For People, For Our Planet”. Zrobiliśmy zielony, proekologiczny zwrot i wybraliśmy się w pięcioletnią „podróż”, gdzie na końcu naszej drogi, w 2025 roku, chcemy osiągnąć konkretne cele, m.in. 100% opakowań przyjaznych środowisku, 50% udziału kolekcji ekologicznych we flagowej marce Reserved oraz zmniejszenie tzw. śladu węglowego.”
Powiedział Przemysław Mitraszewski Pełnomocnik zarządu LPP S.A. Współzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse
Zielony zwrot
Celem LPP jest prowadzenie produkcji przyjaznej środowisku. Już w najbliższym czasie co czwarty produkt będzie oznaczony metką Eco Aware, rozpoczęty zostanie program zbiórki odzieży używanej. Ponadto zostaną wdrożone technologie, pozwalające na utylizację odpadów tekstylnych oraz ograniczyć emisję dwutlenku węgla. LPP dąży do eliminacji w łańcuchu produkcyjnym z szkodliwych dla środowiska chemikaliów. W strategii firmy ważne miejsce zajmuje również dbałość o wysokie standardy warunków pracy w tym poprawy warunków pracy u naszych dostawców.
„Odpowiedzialność za ludzi oraz środowisko stała się integralnym elementem naszej strategii rozwojowej. LPP zamierza konsekwentnie podążać w kierunku eko. Nie ma odwrotu z tej drogi.” –P.M.
Materiał jest także umieszczony na platformie wydawniczej, przyjaznej do czytania treści na smartfonie, zobacz poniżej:
☎️ Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa; audytu, szkolenia i nadzoru, skontaktuj się z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel. 22 517 88 66 e-mail: michal.sekunda@seka.pl.
W cyklu DOŚWIADCZENIE, opisaliśmy już kilka bardzo ciekawych case study działań SEKA S.A. ze swoimi klientami, do których należą największe światowe marki:
Shell – interweniuj, przestrzegaj, szanuj Więcej…
AMREST – Quick service & casual dining Więcej…
Rolls-Royce – organizator pracy bezpiecznej Więcej…
DHL – „O mały włos” Więcej…
PROSAVE.pl – Życie chronione wiedzą Więcej…
Zobacz też:
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA