CELE SZKOLENIA
Zapoznanie z zaawansowanymi funkcjami formatowania, ochrony i drukowania arkusza. Wykorzystanie narzędzia MS Excel w innych aplikacjach pakietu Office.
ADRESACI SZKOLENIA
Kurs jest przeznaczony dla użytkowników programu Microsoft Office Excel chcących przyspieszyć pracę z aplikacją i poznać zastosowanie zaawansowanych funkcji i formuł, narzędzi bazodanowych i sposobów wymiany danych
KORZYŚCI
Umiejętność przeprowadzania złożonych obliczeń na podstawie danych w arkuszu z wykorzystaniem szeregu dostępnych funkcji. Nabycie umiejętności potrzebnych w formatowaniu danych i arkusza w sposób dostosowany do indywidualnych zapotrzebowań.
ZAKRES TEMATYCZNY
1. Podstawowe informacje o skoroszycie i arkuszach, skróty klawiszowe, drukowanie, zakresy komórek, rodzaje danych i ich właściwości, formatowanie komórek oraz zakresów, serie danych, zabezpieczenie danych w Excelu na różnych poziomach.
2. Adresowanie, tworzenie formuł, odwołania względne, bezwzględne i mieszane, funkcje – budowa i argumenty. Nazewnictwo komórek, zakresów.
3. Obliczenia w MS Excel, wybrane funkcje operujące na datach i czasie, przetwarzanie dat i godzin, funkcje tekstowe, przegląd wybranych funkcji matematycznych i statystycznych.
4. Zaawansowane formatowanie
a. Zaawansowane opcje formatowania warunkowego, w tym używające formuł
b. Formatowanie niestandardowe
5. Funkcja IF (jeżeli), wykorzystanie funkcji logicznych, operatory relacji, funkcje wyszukiwania i adresu na przykładzie funkci VLOOKUP (wyszukaj.pionowo) oraz HLOOKUP (wyszukaj.poziomo).
6. Tabele i wykresy przestawne
a. Tworzenie własnych układów tabel przestawnych
b. Sortowanie i filtrowanie danych
c. Różne sposoby przedstawiania danych (np. procentowo, rok do roku, running total)
d. Niestandardowe wyliczenia – pola obliczeniowe
e. Dynamiczne wykresy przestawne – magia fragmentatorów
7. Projektowanie wieloarkuszowe, analiza warunkowa, reguły sprawdzania poprawności danych, odwołania między arkuszami, odwołania 3-W, etykiety zakresów.
8. Niestandardowe wykresy
a. Dobór odpowiedniego typu wykresów do prezentowanych danych
b. Przykłady wykresów dynamicznych, w tym wykorzystujących formanty formularza
c. Wykresu przebiegu w czasie (sparklines)
9. Opracowywanie danych – sumy częściowe(pośrednie), grupowanie danych, tabele przestawne.
10. Import danych z innych programów, rozdzielanie danych na kolumny (tekst jako kolumny), menadżer nazw, operacje na obszarach .
11. Formanty formularza: listy rozwijane, suwaki, pokrętła i inne
12. Organizacja pliku i arkuszy – Ochrona pliku, skoroszytu i arkusza
13. Wstęp do makr.