O FIRMIE
Skontaktuj się
-
Michał Sekunda
Dyrektor handlowy -
22 517 88 66
-
michal.sekunda@seka.pl
- Formularz kontaktowy
PROSAVE.pl – Życie chronione wiedzą
Życie chronione wiedzą
Tylko jakościowe ochrony będą służyć pracownikom przez długi czas, zapewniając im komfort użytkowania. To ważne ze względu na koszty w firmie, jak również, jeśli chodzi o wydajność pracowników na stanowisku pracy!
Rozmowa z Wojciechem Respondkiem Prezesem Zarządu/CEO Prosave.pl.
ROZMAWIAŁ: Maciej Mazerant / Magazyn SEKA
„Życie chronione wiedzą” to misja Prosave.pl, a zarazem poważna deklaracja i zobowiązanie. Jak ją Państwo re-alizujecie?
„Życie chronione wiedzą” to nasza dewiza działania każ-dego dnia w pracy z naszymi klientami.Zajmujemy się obszarem bhp, więc – jako dostawca ochron osobistych – jesteśmy zobowiązani wobec na-szych klientów, aby polecać im tylko najlepsze ochrony osobiste i najlepszy serwis! A w związku z tym, iż działamy na rynku w Polsce ponad 20 lat, mamy duże doświadcze-nie i wiedzę na temat tego, jakie najlepsze produkty i roz-wiązania oferować, tak aby w pełni mogły chronić zdrowie i życie na każdym stanowisku pracy, każdego dnia!
Prosave.pl jest producentem i dystrybutorem sprzętu bhp. Dlaczego firmy powinny inwestować w takie produkty i jak je wybierać, aby mieć pewność najwyższej jakości?
To oczywiste, że inwestycja w jakościowy produkt jest kluczowa w obszarze bhp, ponieważ środki ochrony pracy dbają o zdrowie i życie pracowników, a na tym polu nie ma przecież kompromisów! Poza tym liczy się też aspekt ży-wotności produktu i ergonomii. Tylko jakościowe ochrony BHPbędą służyć pracownikom przez długi czas, zapewniając im komfort użytkowania. To ważne ze względu na koszty w firmie, jak również, jeśli chodzi o wydajność pracowni-ków na stanowisku pracy!
Kto powinien podejmować decyzje związane z inwesty-cją w bhp w firmie i dlaczego?
To decyzja płynąca od „samej góry”, a więc powinna wyjść od zarządu lub właściciela. Oczywiście bezpośrednio za nią odpowiedzialny jest pracodawca przez swój dział bhp, ale jeśli mowa o inwestycji w jakość, innowacyjność, ergo-nomię to pojawiają się koszty… A w kwestii kosztów to wła-ściciel czy zarządzający jest tym kluczowym decydentem.
Ciekawym rozwiązaniem z Państwa oferty są automaty ze sprzętem bhp. Jak sprawdza się to rozwiązanie?
Vending przemysłowy to aktualnie bardzo dynamicz-nie rozwijający się obszar. To innowacyjne rozwiązanie dystrybucyjne na stanowisku pracy pojawiło się w USA i Kanadzie ponad 30 lat temu i od tego czasu podąża do Europy. W Polsce vending przemysłowy w obszarze bhp jest bardzo młody. Pierwsze automaty zaczęliśmy na do 33bre instalować 5 lat temu i każdego roku notujemy wzrost liczby instalacji. To przyszłość, wszystko przed nami, a twierdzę tak na podstawie naszych własnych badań na grupie klientów, których, gdy zapytaliśmy o vending prze-mysłowy, to tylko 11% z nich znało to pojęcie!
Prosave.pl to polska firma, ale z historią i doświadcze-niami zagranicznymi. Czego nauczyliście się Państwo od partnera ze Szwecji?
Partner szwedzki, firma Procurator, dała nam ogromną wiedzę i wsparcie, zarówno w budowaniu naszej organi-zacji handlowej i całej firmy, jak i w tworzeniu naszej oferty handlowej. Mogliśmy swobodnie korzystać z ich zasobów, źródeł zakupowych, szczególnie cenne było to w pierw-szych latach działalności. Wspierali nas również w „czuciu trendów rynku”, proszę pamiętać, że pewne rozwiązania w obszarze bhp pojawiały się dużo wcześniej w Skandyna-wii i Europie Zachodniej niż w Polsce. To było 20 lat temu!
Jak przekonać pracodawcę, który nie inwestuje w bhp, że to ważne, a zarazem opłacalne działanie?
Trzeba zwrócić pracodawcy uwagę na to, że inwestując w bhp, inwestuje w ludzi! A ludzie to największy kapitał każdej firmy! Oczywiście zobligowany prawem pracodaw-ca musi zapewnić minimum ochrony pracownikom, ale te-raz to już za mało! By mieć dobrego pracownika, wydaj-nego, lojalnego, nie wystarczy zapewnić minimum. Trzeba o niego dbać, również w obszarze bhp! Chronić go odpo-wiednio i zapewnić komfort pracy.
Jak zmienia się świadomość pracowników dotycząca bhp? Jesteście Państwo na rynku już 20 lat, jakie są Państwa spostrzeżenia?
Aktualnie pracownicy mają dużo większą świadomość dotyczącą bhp. Budują ją w oparciu o swoje doświadcze-nia, spostrzeżenia, informacje płynące z mediów. Nie bez znaczenia pozostają również ich doświadczenia emigra-cyjne, kiedy wracają do Polski z zagranicy, gdzie często poziom bhp jest wyższy niż w kraju i chcą te same stan-dardy przenosić do nas. To normalne zjawisko. Buduje się świadomość jakości. Coraz więcej sprzedaje się ochron osobistych, odzieży, jakościowej, zapewniającej wyso-ki komfort użytkowania, dobrze wyglądającej i trwałej, a przede wszystkim oferującej najwyższe standardy ochrony. Kierunek jakość!
Wojciech Respondek
Prezes Zarządu/CEO Prosave.pl.