Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy pracownikom
Także wszystkim osobom przebywającym w przedsiębiorstwie, jest obowiązkiem każdego pracodawcy lub zarządcy obiektu. Realizacja tych wymagań z pewnością będzie bardziej skuteczna, gdy w firmie zostanie wdrożony system zarządzania BHP.
Coraz więcej organizacji jest świadomych zagrożeń wynikających ze specyfiki wykonywanej przez nich pracy, dlatego też rośnie zainteresowanie podejmowaniem systematycznych działań na rzecz poprawy stanu BHP. Wymierne efekty oraz skuteczność tych działań zapewni uporządkowany system zarządzania wdrożony w tych organizacjach.
System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy jest częścią ogólnego systemu zrządzania organizacją. Służy do ustalania celów przedsiębiorstwa w zakresie BHP oraz do osiągania tych celów. Powinien być zgodny z normami serii PN-N-18000, a od 11 marca 2021 roku z normą ISO 45001.
Organizacje, które posiadają certyfikat OHSAS 18001 mają trzy lata, by przejść na nową normę ISO 45001. Ostatecznym terminem jest 11 marca 2021 r. Do tej daty cały proces certyfikacji musi zostać zakończony.
Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania BHP?
Wdrożenie w przedsiębiorstwie systemu zarządzania BHP nie tylko ułatwi spełnienie wymogów prawnych z zakresu BHP, ale też wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa. Mechanizmy zastosowane w nowej normie ISO45001 dają pewność organizacjom, że ich Systemy Zarządzania będą zgodne z obowiązującym prawem.
Skuteczny system zarządzania BHP wpłynie na:
- zmniejszenie liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz związanych z nimi strat,
- monitorowanie wszelkich zagrożeń, które mogą mieć wpływ na działalność organizacji,
- zmniejszenie absencji chorobowej pracowników,
- zwiększenie wydajności i poprawę jakości pracy,
- podwyższenie morale pracowników.
Źródło: CIOP-PIB
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SEKA S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Paca 37, 04-036 Warszawa;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@seka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przesyłania informacji handlowych lub w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz art. 2 i 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.);
- odbiorcą danych, poza Administratorem, są podmioty z nim współpracujące, które wspierają nas w naszej działalności, w szczególności zapewniają wsparcie techniczne dla wewnętrznych systemów IT,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu żądania ich usunięcia;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych,
- dane nie będą przekazywane do państw trzecich,
- pozyskane dane pochodzą ze źródeł publicznie dostępnych,
- dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.