Zmiany są wyraźnie i niepokojące! Przeciętny pracownik przestaje utożsamiać się z firmą i pracą którą wykonuje. Niezmotywowany pracownik nie jest wydajny. Ostatnie badania wskazują, że aż 57 procent badanych myśli o zmianie pracy. Odsetek zupełnie niezaangażowanych pracowników wynosi w naszym Kraju 25 procent podczas gdy średnia światowa to 14 procent. Zjawisko staje się tak powszechne, że klasyczne „metody” stały się anachroniczne.
- W czym tkwi źródło problemu?
- Co może zrobić manager?
Nowa rzeczywistość – nowe wyzwania
Skojarzenie, że problem pojawił się wraz z pandemią jest w znacznej mierze słuszne. Przestawiliśmy się na pracę zdalną sprawniej niż wiele innych krajów, ale ze statystyk wynika, że radość ze zmiany formy wykonywanej pracy nie trwała długo. Pracownicy są pod wpływem narastającego stresu. Coraz trudniej łączyć im pracę ze swoimi obowiązkami domowymi, oddzielić życie prywatne od zawodowego (poczucie bycia cały czas w pracy), brakuje im codziennych, bezpośrednich kontaktów z kolegami, do tego dochodzi poczucie niepewności zatrudnienia.
Chroniczny stres działa demotywująco na pracowników a 40% Polaków deklaruje, że pandemia jest dla nich źródłem stresu.
Chęć zmiany warunków pracy owocuje chęcią zmiany pracy chociaż obiektywnie patrząc zmiana pracodawcy niczego nie zmienia.
Kluczowa rola managera
Wielkiego znaczenia nabiera zapewnienie komunikacji w ramach zespołu również na poziomie nieformalnym. W tej sytuacji nowego wymiaru nabiera rola pracodawcy. Wprowadzenie pracy hybrydowej a jeśli to niemożliwe wprowadzenie regularnych kontaktów online oraz programy wellbeingowe to tylko cześć sukcesu.
Wiadomo, że każdy pracownik reaguję na nową sytuacje inaczej. Szczególnego znaczenia nabierają kontakty 1 na 1 pracownik-lider.
Pracownik nie może być pozostawiony samemu sobie – potrzebuje przywództwa, empatii, otwartości i gotowości do wsparcia. Miarą wartości managera staje się charakter a nie tylko umiejętności.
Nie obawiajmy się zmian
Pandemia rozbiła starty model zarządzania organizacją. Nie należy bać się zmian. Należy raczej widzieć nowe możliwości i nową jakość. Co może zrobić manager, aby sprostać wyzwaniu? Podstawa to rozwijanie umiejętności miękkich, wymiana doświadczeń między liderami, dzielenie się dobrymi praktykami, coaching i mentoring.
SEKA Skills – Skutecznie wspieramy działy HR, kadry i płace
Dostarczamy efektywne rozwiązania wspierające wzrost kompetencji kadry zarządzającej i pracowników
#szkolenie #rozwój #doradztwo
seka-skills.pl
Warto zauważyć, że nie wszędzie jest źle. Firmy działające w branży e-commerce nabrały wiatru w żagle. Bez wątpienia pracownicy tych firm nie narzekają na brak inspiracji. Dowodzi to, że dopasowanie się do nowej sytuacji to podstawa.
źródło:
https://www.pulshr.pl/zarzadzanie/polakom-coraz-bardziej-sie-nie-chce-a-biznes-musi-cos-z-tym-zrobic,86809.html
Skontaktuj się z nami:
szkolenia@seka.pl tel: 22 22 88 888
Szkolenia miękkie w ofercie SEKA S.A.
Audyt wewnętrzny w organizacji – jak zaprojektować i jak prowadzić audyty. |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
27.11.2024 |
Zobacz więcej |
Stres i wypalenie zawodowe |
Białystok |
10.12.2024 |
Zobacz więcej |
Vademecum Brygadzisty i Lidera Produkcji |
Szkolenie zdalne/wideokonferencja |
10.02.2025 |
Zobacz więcej |
Zapytaj o współpracę w zakresie kompleksowego zapewnienia bezpieczeństwa w Twojej firmie, skontaktuj się teraz z Michałem Sekundą Dyrektorem handlowym SEKA S.A. tel.: 22 517 88 66 | e-mail: michal.sekunda@seka.pl
Zapraszamy do odwiedzenia: Facebook | LinkedIn | YouTube | Twitter | Google | Magazyn SEKA
Zobacz więcej