– deklaracja organizacji dotycząca jej intencji i zasad odnoszących się do ogólnych efektów działalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, określająca ramy do działania i ustalania celów organizacji dotyczących zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Według PN-N-18001:1999. Systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Wymagania. Według wytycznych MOP polityka bezpieczeństwa i higieny pracy powinna być udokumentowana na piśmie, podana do wiadomości wszystkim pracownikom, adekwatna do potrzeb organizacji (przedsiębiorstwa) oraz udostępniona zainteresowanym stronom spoza przedsiębiorstwa.
Zobacz także
DAWKA NIESKUTECZNA
– ilość substancji chemicznej, niewywierająca ujemnych skutków w testowanym organizmie. Jest niższa od dawki progowej i oznacza, że substancja jest w pełni bezpieczna. Według rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu dokonywania oceny ryzyka dla zdrowia człowieka i dla środowiska stwarzanego przez substancje nowe (Dz. U. nr 16, poz. 138).
KOMISJA LEKARSKA
– to komisja złożona z lekarzy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, ustalająca stały lub długotrwały uszczerbek na zdrowiu, jego związek z wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową oraz niezdolność do pracy i jej związek z wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową, a także związek śmierci ubezpieczonego lub rencisty z takim wypadkiem lub chorobą. Według ustawy z dnia […]
TACHOGRAF
– stosowane w transporcie drogowym, cyfrowe urządzenie rejestrujące. Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 891, z 2018 r. poz. 650, 480.).